העתיד כבר כאן: מיקרוסופט השיקה אפליקציית הדפסת תלת ממד

נראה כי מיקרוסופט רוצה להיות חברת הענק הראשונה שתכנס בכל הכוח לשוק ההדפסות התלת מימדיות. החברה השיקה ביום שישי האחרון אפליקציה ייעודית למשתמשי חלונות 8.1, המאפשרת להם להתנסות עם עולם העיצוב של מודלים תלת מימדיים, וכמובן להדפיס אותם במדפסת ייעודית.

מאפליקציה למודל

בתוך האפליקציה, 3D Builder, יכולים המשתמשים לאתר ספריית דגמים מוכנים מראש, המכילים בעיקר אלמנטים שונים המרכיבים פסי רכבת ואפילו קטרים, כאשר המשתמשים יכולים לשנות את גודל המודל בהתאם לדרישות שלהם, לחבר בין אובייקטים שונים וליצור "עיצוב" חדש וכדומה.

האפליקציה אמנם תומכת בייבוא עיצובים תלת מימדיים ממקורות חיצוניים, אך איננה תומכת בעיצוב של מודלים "צד שלישי", לפחות לא בשלב זה. כמו כן, חשוב להבהיר כי המשתמשים אינם יכולים להתחיל לעצב ולבנות אובייקטים בעצמם, אלא רק להשתמש באלמנטים הקיימים. הדרישה הכי חשובה הנוגעת לאפליקציה המדוברת, לצד העובדה שהיא זמינה רק למשתמשי חלונות 8.1, היא שהמשתמשים צריכים להיות הבעלים של מדפסת תלת מימדית – מכשיר שרוב המשתמשים אינם מחזיקים בביתם.

הסנונית הראשונה של טרנד הדפסת התלת ממד הביתית | צילום: אתר מיקרוסופט

כחלק מההשקה של האפליקציה החלה מיקרוסופט למכור מדפסת תלת מימדית מבית MakerBot, דגם MakerBot Replicator 2, במחיר העומד על לא פחות מ-2,199 דולרים. כלומר, לא מדובר על מוצר אותו יוכלו המשתמשים להוסיף לסל במסגרת מבצעי הקופה, בוודאי שלא בעלות הנוכחית, כך שנכון להיום האפליקציה רלוונטית רק לקבוצה קטנה ומצומצמת של משתמשים.

מבינה לאן נושבת הרוח

למרות ההגבלות בשימוש במוצר, המטרה העיקרית של מיקרוסופט היא להכנס כמה שיותר מהר לשוק התלת מימד עם אפליקציה נוחה, גם עבור המשתמשים שאינם יודעים לעצב או ליצור מודלים בעצמם.

אין ספק שמדפסות תלת מימדיות עתידות לסחוף את השוק ולהיות "הדבר הגדול הבא", ומדובר בשאלה של זמן וכסף עד שיגיעו למשתמשים הפרטיים ויהפכו לפריט חובה בביתם. הכניסה המוקדמת של מיקרוסופט, בסיסית וראשונית ככל שתהיה, יכולה להיות מה שיעזור לחברה להכנס ואף לשלוט בשוק זה.

בעוד שנכון להיום האפליקציה אינה מציעה יותר מידי, ואינה מאפשרת למשתמשים המתקדמים ליצור או לעצב עצמים תלת מימדיים בעצמם, נקווה כי מיקרוסופט תמשיך לפתח ולשדרג את המוצר בהתאם לדרישת השוק, על מנת שתוכל להשאר רלוונטית בתחום זה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

אפל רוכשת את פריימסנס הישראלית תמורת 345 מיליון דולר
גוגל מתכוננת לחורף, פותחת את חנויות ה-Winter Wonderlab

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן