"הפגנת המיליון" נגד גיוס החרדים: תפילות, כרזות ושיבושי תנועה

4,500 שוטרים פרוסים ברחבי ירושלים לקראת עצרת התפילה ההמונית, בה צפויים להשתתף היום (א') בשעות אחר הצהריים מאות אלפי חרדים מכל הזרמים והפלגים כמחאה על חוק הגיוס.

בשעות האחרונות סגרה המשטרה את כל הרחובות המובילים לכניסה לעיר, שם צפויה להיערך העצרת. שוטרים מכוונים את התנועה. כביש 1 לכיוון הבירה נסגר לכלי רכב פרטיים כבר ב-13.45 והתחבורה הציבורית הושבתה מ-14.00. במשטרה הורו לנהגים לא להחנות את רכביהם בשולי הצירים הסגורים.


הפגנת החרדים נגד גיוס בחודש מאי האחרון | צילום: מרק ישראל סלם

כוחות גדולים של מגן דוד אדום מאבטחים את העצרת והעניקו טיפול רפואי ל-44 מהמשתתפים. שניים מהנפגעים נזקקו להמשך טיפול רפואי ופונו באמבולנס לבית חולים. היתר נפגעו קל, סובלים מחולשה, חבלות קלות וקשיי נשימה בשל הדוחק הרב במקום וזיהום האוויר הקשה.

בימים האחרונים התקיימו פגישות בין עסקנים חרדים לבכירי משטרת ירושלים, במטרה לוודא שההפגנה תעבור ללא אירועים מיוחדים. מארגני העצרת הדגישו כי כבר החלו בהסברה בקרב הציבור החרדי, לוודא שלא ינסו לחסום צירי תנועה או ינהגו באלימות.

"אנחנו רוצים הפגנה שקטה, שהעם יראה את הכאב שלנו ויפסיק לראות בנו כאויב שלהם", סיפרו גורמים בקהילה החרדית. "המטרה היא לא לתת לשר האוצר יאיר לפיד תמונת ניצחון", הוסיפו.

המחאה מכוונת להצעת חוק שאושרה בוועדת שקד, בהמשך להחלטת בג"ץ מלפני כשנה וחצי לבטל את חוק טל. בין היתר, הצעת החוק מאשרת סנקציות פליליות נגד תלמידי ישיבה שלא ייענו לצווי הגיוס.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן