Forbes Israel Logo
יבגני דיברוב בפודקאסט החדש. צילום: פורבס ישראל

הפודקאסט החדש של פורבס 30/30: איך שודדים קזינו דרך אקווריום

פורבס ישראל משיק סדרת פודקאסטים עם הצעירים המבטיחים של Under30. בפרק הראשון מתארח מייסד משותף ומנכ"ל ארמיס סקיוריטי. איך אפשר להגן על שני מיליארד מכשירים ומהי החוליה החלשה ברוב הארגונים? נועה אורון בראיון מיוחד עם יבגני דיברוב על מלחמת הסייבר הגלובלית
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

פורבס ישראל משיק סדרת פודקאסטים עם הצעירים המבטיחים של 30Under30. בפרק הראשון בסדרה מתארח מייסד משותף ומנכל ארמיס סקיוריטי, יבגני דיברוב.

מלחמת הסייבר הגלובלית היא הנושא שפותח את סדרת הפודקאסטים, 30Under30, של פורבס ישראל. בפרק ראשון, מראיינת נועה אורון את יבגני דיברוב, מייסד ומנכ"ל ארמיס סקיוריטי ובוגר רשימת 30/30 לשנת 2018. ארמיס מתמחה במיפוי והגנה של מכשירים ונכסים בארגון (OT, IT) ובענן ומספקת מענה לסביבת האיומים החדשה. החברה, שהצליחה לגייס 600 מיליון דולר עד כה, שילשה את שוויה בשנתיים האחרונות וכיום מוערכת בכ-3 וחצי מיליארד דולר.

אבל עבור דיברוב זהו אינו סיבוב ההצלחה הראשון – כאחד העובדים הראשונים של חברת אדאלום, חברת הסייבר שנמכרה למיקרוסופט תמורת 320 מיליון דולר ב-2015, נהנה דיברוב גם מהאקזיט המדובר של אותה תקופה.

לאחר שייסד את ארמיס ב-2015, כחודש לאחר האקסיט של אדאלום, עבר דיברוב להתגורר בארה"ב כדי להיות קרוב יותר ללקוחות וחי על הקו שבין ארה"ב לישראל במשך מספר שנים. כשהתחילה הקורונה, פגישות כבר לא התאפשרו והוא ניצל את ההזדמנות לחזור לארץ ולהיות קרוב למשפחה ולארוסתו שרין. מאז הוא חי על קו ישראל-ארה"ב.

"עליתי לישראל עם הוריי מאוקראינה בגיל מאוד צעיר, וכמעט בלי כלום. השלבים הראשונים בארץ היו מאוד קשים. הוריי השקיעו בעיקר בחינוך שלי ולימדו אותי שעבודה קשה מביאה הצלחה"

דיברוב, 33, עלה לישראל מאוקראינה עם הוריו כשהיה בן 4, כמעט בלי כלום. השלבים הראשונים של הקליטה בישראל היו קשים מאוד, לדבריו. הוריו השקיעו המון בחינוך שלו ולימדו אותו שעבודה קשה מביאה הצלחה. כיום, כשהוא מקים משפחה משל עצמו, הוא שואף להנחיל את אותם הערכים לילדיו. "החינוך זה משהו שהוא קריטי. השנים הראשונות מעצבות את האופי ויחד עם אשתי ננחיל ערכים של עבודה קשה, התמודדות עם אתגרים ושאיפה להצלחה", הוא אומר.

יבגני דיברוב בכנס פורבס 30/30 2022. צילום: יוסי אלוני

למרות הקורונה, הצלחתם לגייס סכומים משמעותיים בשנתיים האחרונות.
"בקורונה באמת היה שינוי בניהול החברה. אבל השינוי העיקרי היה בתחום של סייבר והגנה על תשתיות קריטיות ובמיוחד בתי חולים. התקיפות על ארגונים שאנו מגנים עליהם ועל חברות בעולם גדלו משמעותית, בתי חולים מותקפים יותר מאי פעם והצורך באבטחה גדל משמעותית. כתוצאה מכך, המשכנו בצמיחה של פי שניים בכל שנה מבחינת לקוחות והכנסות. אנחנו מגנים היום על יותר מ-40 חברות מתוך 100 החברות הגדולות בעולם, על בתי החולים הגדולים בארה"ב ועל יותר משני מיליארד מכשירים של הלקוחות שלנו. צריך להבין שגם כמות האתגרים עולה ואנחנו לומדים איך להתמודד איתם בכל פעם מחדש", מסביר דיברוב.

אתגרים חדשים

עם הצמיחה של העסקים עולה גם הצורך בהגדלת החברה וכוח האדם. ההתמודדות עם הצורך לגדול מהר מציפה אתגרים חדשים, כמו למשל גיוס עובדים תוך שמירה על התרבות הארגונית. "חצינו את רף 500 העובדים לאחרונה ואחד הדברים הכי חשובים הוא לשמור על הערכים של ארמיס ועל זמן האיכות עם העובדים. גם ממני כמנכ"ל זה מצריך עבודה צמודה יותר עם הסמנכ"לים שעובדים תחתיי, או שימת דגש על גיוון והכלה. העסק מוצלח יותר כשהוא מגוון יותר.

"בנוסף, למדנו איך משנים את דפוסי הניהול מחברה קטנה או בינונית לחברה גדולה ויחד עם זאת – תמיד להקדים את השוק ב-18 עד 24 חודשים מבחינת המוצר".

משרדי ארמיס. "כספי הגיוס יוקדשו לצמיחה המואצת של החברה" | צילום: ארמיס
משרדי ארמיס. "חצינו את רף 500 העובדים" | צילום: ארמיס

בשוק של היום יש המון פתרונות אבטחה. מה מייחד את המוצר של ארמיס לעומת אחרים?
"יש בהחלט תחרות שגוברת ואנחנו צפויים לראות מגמה שתביא להיעלמותן של חברות הנישה", אומר דיברוב. "המתחרים שלנו הן בעיקר חברות נישה שמכסות אזורים קטנים של שירותים. החזון של ארמיס זה להעניק לארגון את 'הגוגל Maps' שמעליו הוא מנהל את המערכה. יכולת לראות ולשלוט על כל מכשיר ונכס שלו, יחד עם שכבות של ניהול חולשות והגנה. רוב המתחרים שלנו כיום מכסים אזורים ספציפים, כמו למשל, הגנה על תשתיות קריטיות בלבד (בתי חולים) , והיום ארגון רוצה פתרון אחד שאיתו הוא מנהל את המערכה".

לממש את ההבטחה

החשיבות של פתרונות סייבר גדלה בשנים האחרונות, כשיותר ויותר מערכות בארגון מחוברות אחת לשניה. מה הן הפרצות והחולשות שאתם מזהים בארגונים?
"למדנו את זה תוך כדי עבודה. הגישה שלנו בחברה היא להסתכל וללמוד מהלקוחות ומהשותפים. ברגע שהגענו למצב שאנחנו מגנים על כל כך הרבה ארגונים – אנחנו רואים המון תקיפות.

"התוקפים מנצלים את הנקודות הכי חלשות של הארגון. כשמסתכלים על סביבה ארגונית רואים מצד אחד את המחשבים הניידים שעליהם ניתן להתקין אנטי וירוס קלאסי, ומצד שני, 90% מהנכסים הארגוניים, החל ממצלמות אבטחה דרך מכשירי MRI ועד אקווריום שמחובר לבלוטות' בקזינו, הם חסרי כל הגנה מכיוון שהם פועלים באמצעות מערכות הפעלה מאוד ישנות והתוקפים מנצלים את זה. הפער כל הזמן גדל באזורים האלה ואנחנו מגיעים עם גישה חדשה – ממפים את הנכסים, מנטרים פעילות ומזהים בזמן אמת האם אותו מכשיר עושה משהו שהוא לא מיועד לעשות".

"התוקפים מנצלים את הנקודות הכי חלשות של הארגון. 90% מהנכסים הארגוניים, החל ממצלמות דרך מכשירי MRI ועד אקווריום שמחובר לבלוטות' בקזינו, הם חסרי הגנה מכיוון שהם פועלים באמצעות מערכות הפעלה מאוד ישנות והתוקפים מנצלים זאת"

דיברוב, שהחל את דרכו בעולם הסייבר בגיל צעיר ונבחר ב-2018 לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס, אומר שלגיל הצעיר יש גם יתרון וגם אתגר, וצריך לדעת להשתמש בו. "באדאלום כיהנתי בתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי כשהייתי רק בן 24, תפקיד עם המון אחריות. ברגע שיודעים לממש את ההבטחה, לעבוד קשה ולהמשיך להוכיח – ההצלחה מגיעה", הוא אומר. "אני תמיד מעלה את הרף ושואף גבוה יותר. ממשיך להיות רעב להצלחה ולומד מכל מי שאיתי בדרך. אני מאמין שאם אלמד מכל מי שמסביב אוכל להמשיך להתקדם ולהיות הכי טוב במה שאני עושה.

"לצעירים היום יש רעב, הם לא פוחדים מאתגרים ויודעים שיקח זמן. אין קסמים. זה מסע שבו צריך נכונות ללמוד הרבה, להיות חלק מצוות ולהגיע לאט לאט למקומות הכי גבוהים. אנשים שהתחילו איתנו בארמיס עם הקמת החברה התקדמו לתפקידי ניהול ואפילו להקים חברות משל עצמם. אני הכי גאה לראות אנשים שצמחו בתוך ארמיס וגם אנשים שצמחו מתוך ארמיס והפכו ליזמים בעצמם".

מה היית מציע למי שמתכנן להקים חברה היום.
"יש כמה נקודות חשובות, אבל הדבר הכי חשוב הוא בחירת השותפים. אלה האנשים שיהיו אתכם בטוב וברע. זו רכבת הרים עם המון רגעים נמוכים וצריך לשאול מי יהיה אתכם בנקודות האלו ואיתו תוכלו לחזק אחד את השני ולנצח יחד. הדבר השני הוא ללמוד את השטח לפני. לדבר עם לקוחות פוטנציאליים ולשמוע מה הבעיות שלהם ועל מה יהיו מוכנים לשלם.

"בנוסף, להיות מוכנים הלקשיב לביקורת ולערוך שינויים במוצר ובאסטרטגיה. גם לאחר מספר חודשים יכולים להיות שינויים ולא צריך להרתע מכך. חשוב מאוד לדעת להתאים את עצמכם לאתגרים שבדרך".

ב-21 במרץ השתתף דיברוב באירוע השקת רשימת 30Under30 2022. לרשימה המלאה

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא