הפועלים צפוי לשלוח את החברה האם של אלביט הדמיה לכינוס נכסים

בנק הפועלים צפוי להעמיד בצעד חריג את מניותיו של זיסר באלביט הדמיה לכינוס נכסים. הפועלים מתכוון לנקוט מהלך אקטיבי ולממש את הערבות האישית שהעמיד זיסר לחוב של 850 מיליון שקל של אירופה ישראל – החברה האם של אלביט הדמיה.

לפני כשבוע דיווחה אלביט הדמיה כי היא נמצאת בתקופה האחרונה בגיבוש מתווה ראשוני להסדר שעיקרו הוא המרת החוב של החברה למניות, למעשה צעד שאינו מצריך הזרמת הון נוספת מצידו של זיסר. אם הצעד אכן יתרחש, הקרנות הזרות יורק ו-DK פרטנרס יהפכו לבעלות השליטה באלביט הדמיה.

מנגד, הפועלים מחזיק נכון להיום בחלק נכבד מה-53% מהמניות בבעלותו של זיסר באלביט הדמיה לאחר שאלו שועבדו לידיו. שווי השוק של מניות אלו עומד על כ-80 מיליון שקל בלבד.

צילום: קוקו

המהלך שישלח את החברה לכונס נכנסים יעצור למעשה את המגעים להסדר חוב בין זיסר לשתי הקרנות הזרות, וההערכות הן כיהפועלים ככל הנראה נוקט בצעד זה לאחר שלא עודכן בדבר אותם מגעים עם הקרנות על אף שהוא מחזיק בנתח משמעותי בהן.

כמו כן, לפני כשבוע, לאחר שחברת הנדל"ן פרסמה כי תדחה את תשלום הקרן למחזיקי אג"ח מסדרות א ו-ב',  הודיעה חברת הדירוג מעלות על הורדת דירוג האשראי של החברה לרמת CC והכנסתה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. בנוסף, ציינו בחברת הדירוג כי במועד אי התשלום (ה-20 בפברואר) יורד דירוג האג"ח של החברה לרמת D, כלומר חדלות פירעון מיידית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן