הפלתם את הסמארפון לשירותים? הוא ימשיך לעבוד

"אינכם צריכים לדאוג אם תפילו אותו באמבטיה או בשירותים – הוא עדיין יעבוד גם אחרי 30 דקות מתחת למים" – כך מציגה בעצם סוני את התכונה יוצאת הדופן בסמארטפון האחרון שלה.

הטלפון החדש, Xperia A (שרבים מבלבלים אותו עם ה-Xperia Z) מבטיח להיות להיט גדול, לפחות ביפן בה הושק באמצע חודש מאי. כפי שנטען על ידי הירוקו טאבושי מהניו יורק טיימס, הוא כבר מתחרה במכשירים של אפל וסמסונג. זאת בעוד שעד לאחרונה היתה אפל השחקן הדומיננטי בשוק הסמארטפונים ביפן, כמו במקומות אחרים על פני הגלובוס.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

כבונוס המכשיר חסין מפני אבק, מה שללא ספק הופך אותו לשימושי אם אתה עובד בטחנת קמח אומתכנן לנסוע לקאבול באמצע חודש אוגוסט.

פיט קנינגהאם, אנליסט בריטי שחזר לאחרונה מטוקיו, מאשר כי התכונה המקנה לו עמידות בפני מים נחשבת על ידי מנהלי סוני לתוספת רצינית. "קשה לספור כמה סמארטפונים נזדקקו לתיקון בשל נזקים כתוצאה ממים, כך שלא הייתי מזלזל בגורם העמידות למים", הוא אומר. "יש אנשים שלוקחים את הטלפונים שלהם לכל מקום – למקלחת, לאמבטיה, לשירותים. אדם אחד שאני מכיר הפיל את הטלפון שלו לשירותים ואחר שפך עליו משקה. אנשים רוצים להשתמש בטלפונים שלהם אפילו בגשם שוטף".


צילום: רויטרס

קנינגהאם לעומת זאת, לא משוכנע שמהכשיר יזכה להצלחה גדולה אם וכאשר יוצג בארצות הברית. "הבעיה היא שהנאמנות לאפל חזקה יותר בארה"ב מאשר ביפן", אומר קנינגהאם. "המפרט של האייפון נופל בהשוואה לזה של מתחרים רבים, אבל זה לא משנה להם. אפל שומרת על בסיס המשתמשים שלה משום שלקוחותיה השקיעו באפליקציות. אלו לא קלות להעברה לפלטפורמות אחרות".

ובכל זאת, ההימור שלנו הוא שסוני נמצאת במגמת עלייה. אין ספק שבשנים האחרונות היא מראה שהיא לוקחת את הסמארטפונים יותר ברצינות. רמז אחד הגיע כבר בשנת 2011 כאשר רכשה את אריקסון.

קנינגהאם כנראה צודק – הלקוחות של אפל הם בעיקר נאמנים, אבל אי אפשר להתחמק מהעובדה שמוצרי אפל הם יקרים. מחירי הסמארטפונים יורדים באופן עקבי, ולקוחות חדשים הולכים ומתעוררים לתוך עולם שאינו בבעלות אפל. הלקוחות הופכים אט אט ליותר ויותר רגישים למחיר ופחות ופחות מכלילים את הנאמנות בתוך שיקוליהם. ואם נחשוב כמה שנים קדימה, אלו לא חדשות טובות עבור אפל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן