הפסקת האש הוארכה; רקטות נורו לישראל – צה"ל תקף ברצועה

ישראל והפלסטינים הסכימו אמש (ד') להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים נוספים, אך עוד טרם ההודעה על הההסכם ולאחריו נורו רקטות לעבר ישראל.

ארגוני הטרור ירו אתמול בערב והלילה רקטות לעבר ישראל. שתי רקטות נורו הערב לעבר ישראל. ב-21:50 נורתה רקטה לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון ונפלה בשטח פתוח. ב-23:30 נורתה רקטה נוספת לעבר מועצה אזורית אשכול, וגם היא פגעה בשטח פתוח. לאחר חצות נורו רקטות לעבר המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי הכחיש שחמאס הוא זה שירה את הרקטות.

בתגובה לירי הורה הדרג המדיני לצה"ל להגיב. גורמים מדיניים אצרו כי "עם הפרת הפסקת האש מצד חמאס, הנחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון את צה"ל לפעול בתגובה". לא ברור מה יהיה היקף התקיפות של הצבא והאם מדובר תגובה נקודתית לירי.

ירי רקטות לעבר ישראל, אתמול בערב | צילום: רויטרס

כאמור, ישראל והפלסטינים הגיעו להסכמה על הארכת הפסקת האש עד יום שני בחצות. בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית, עיזת א-רישק, כתב בדף הפייסבוק שלו: "יש הסכמה להפסקת אש ל-120 שעות להמשך התייעצויות".

ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות הפסקת האש, איש הפת"ח עאזם אל אחמד, אמר: "בדקות האחרונות הוסכם להאריך את הפסקת האש בחמישה ימים החל מחצות ועד יום שני. המשלחת הפלסטינית תשוב מחר לרמאללה להתייעצויות. אנו תקווה שבתום חמישה ימים נביא להסכם קבע, שיסיים את התוקפנות הישראלית".

עזאם אל אחמד | צילום: רויטרס

אמש דווח על מערבות אמריקאית אינטסיבית שסייעה ללחץ המצרי על הפלסטינים לגרום לחמאס להאריך את הפסקת האש.

עוד דווח על מסמך מצרי שהוגש לצדדים, ובו חמש נקודות עיקריות: דחיית הדיונים על הנמל ושדה התעופה בחודש עד ייצוב המצב בין הצדדים, ובמקביל דחיית המו"מ על החזרת שרידי גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין בתמורה לשחרור האסירים; פתיחת המעברים בין ישראל ורצועת עזה לסחורות ולאנשים, הכנסת חומרי בנייה לשיקום, תוך אפשרות לחילופי סחורות בין הגדה המערבית לרצועת עזה – על פי הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית – ללא חמאס.

בנוסף, סוכם על ביטול הדרגתי לאזור החיץ שמונע תנועת פלסטינית ברצועה ופריסת כוחות של הרשות הפלסטינית ב-1 בינואר הבא; הרחבת אזור הדיג בהדרגה מ-6 מייל ל-12 מייל בתיאום בין הרשות הפלסטינית וישראל; מצרים קוראת לצדדים להתחייב למתווה זה החל מחצות. המצרים לא כללו בהצעתם את מעבר רפיח.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן