הפרוייקט הבא של אילון מאסק: אינטרנט אלחוטי לוויני לכל העולם

מה עושה יזם מיליארדר שכבר הספיק לייצר מכוניות חשמליות ולשגר טילים לחלל? אם אתה אלון מאסק (Elon Musk), מייסד Tesla ומנכ"ל SpaceX, אז כנראה שאתה יכול לעשות כל מה שמתחשק לך. והשיגעון החדש של מאסק נראה כפרויקט שאפתני ומסקרן במיוחד – המיליארדר האוסטרלי רוצה ליצור מערך לוויני, שיספק גישה לאינטרנט מכל מקום על כדור הארץ.

במסגרת הפרוייקט החדש, שעל פי המגזין הכלכלי Wall Street Journal מוערך בעלות של כמיליארד דולר, מאסק ישגר לחלל כ-700 לוויינים שביחד ייצרו "מטריה" של קישוריות ברחבי העולם כולו. למה זה טוב? אם לדוגמה נתקעתם איכשהו באמצע מדבר סהרה השומם, רשת הלווינים הזו תאפשר לכם לקרוא לחילוץ באמצעות כל מכשיר נייד עם חיבור לאינטרנט אלחוטי.

מאסק. פרויקט שאפתני | צילום: ויקיפדיה

מאסק לא עובד לבדו על הפרוייקט השאפתני. יחד איתו משתף פעולה גרג וויילר (Greg Wyler), דמות וותיקה בתעשיית הלוויינים ומנהל לשעבר בגוגל בתקופה בה החברה ניסתה להוציא לפועל רעיון דומה. לפי ה-Wall Street Journal, גוגל עצמה סירבה להגיב על החיבור החדש בין מאסק לוויילר.

הבעיה העיקרית – עלות הלווין

לפני שאתם מתחילים להזיל ריר מעצם המחשבה על אינטרנט בכל מקום על הגלובוס, עצרו וקחו נשימה עמוקה. כרגע, הפרוייקט נמצא בשלב ראשוני והוא לא יותר מרעיון על הנייר. על אף שוויילר ומאסק שוחחו עם גורמים רשמיים במדינות פלורידה וקולורדו בנוגע להקמת מפעלי ייצור בשטחן, בפועל עוד לא נעשה דבר ויכול להיות שבשורה התחתונה הרעיון יזרק לפח. הבעיה העיקרית שעומדת בפני וויילר ומאסק היא עלות ייצור של כל לוויין – וויילר ומאסק שואפים למצוא דרך להוריד את המחיר למתחת לקו מיליון הדולר, בעוד במציאות של ימינו עלות לוויין מסתכמת בכמה מיליונים לפחות.

צילום: thinkstock

אמנם הפרוייקט עוד רחוק מלהמריא, אבל היוזמה המדוברת כבר מעוררת שאלות רבות: איך הרשת הלוויינית תתמוך בשישה מיליארד מחוברים בו-זמנית? מה תהיה מהירות הגלישה המקסימלית? באיזה אופן אנשים יתחברו לאינטרנט הלוויני של מאסק? והאם החיבור ידרוש תשלום כלשהו מצד הציבור או שמאסק שורף מיליארד דולר לטובת הכלל? 

תשובות לשאלות אלו יגיעו בעתיד. בינתיים, כנראה שנמשיך להסתמך על הראוטרים המקומיים בכדי לגלוש באינטרנט – ונקווה שלא להתקע בלב הסהרה ולהתפלל למעט קליטה. 


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הנה 3 אפליקציות שהמודל העסקי שלהן הוא לעשות טוב

עוד בגיקטיים: פליט האח הגדול מפתח "גוגל גלאס" ב-20 דולר

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן