“הפריצה מעל 3.80 עשויה לדרבן ספקולנטים נוספים להצטרף לגל השורי של הדולר-שקל”

הדולר-שקל מתחזק הבוקר, לאחר שביום שישי האחרון אף הצליח לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי של 3.8 לפני שנסוג לאחור. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הפריצה מעל 3.80 עשויה לדרבן כעת ספקולנטים נוספים להצטרף לגל השורי, ולדחוף את הצמד קדימה, כאשר היעד הבא כעת הוא 3.815.

גם בעולם הדולר ממשיך להתחזק באופן מרשים, כאשר בשבוע שעבר קבע מדד הדולר שיא חדש והוא נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2010. "הדולר קיבל רוח גבית לאחר שבשבוע שעבר הודיע הפד על סיום ההרחבה הכמותית. במסגרת ההרחבה רכש הבנק בשנים האחרונות אג"ח בהיקף של טריליוני דולרים במטרה להוריד את התשואות באפיקים הסולידיים, ולתמרץ את המשקיעים להשקיע באפיקים המסוכנים יותר".


הדולר. סיום תוכנית ההרחבה הוביל להתחזקות משמעותית מול המטבעות העולם | צילום: thinkstock

"מאז שהחל הבנק בצמצום הרכישות אנו עדים לשינוי חיובי, ומרשים בעוצמתו, במגמה של הדולר בעולם, כשהמפנה של הדולר-שקל הוא תולדה מקומית של תהליך זה. מבין השורות של הודעת מדיניות הפד האחרונה ניתן היה גם לזהות תחזית חיובית יותר של הבנק לגבי "הכלכלה האמיתית". דבר שאמור לחזק עוד יותר את האופטימיות כלפי המטבע האמריקאי אצל שחקני המקרו ארוכי הטווח. מעתה אנו צפויים לראות קורלציה בין המשך מגמת השיפור של נתוני המקרו בארצות הברית, לבין חוזקו של הדולר".

"השבוע יתפרסם בארצות הברית דוח התעסוקה הארצי, אשר צפוי להצביע על תוספת של 230 אלף משרות באוקטובר. מעבר לכך בכלל צפוי יומן כלכלי עמוס למדי שבוע לאחר ישיבת המדיניות של הפד. הדבר מבטיח לנו שבוע פעיל במסחר העולמי בדולר, אשר יתבטא כמובן גם בזירת המט"ח המקומית. יש לזכור שככל שהכלכלה האמיתית תמשיך לצבור מומנטום, יגברו הציפיות להעלאת הריבית, דבר המחזק גם הוא את המגמה החיובית בדולר."

"הווקטור החיובי של כלכלת ארצות הברית, לעומת ההאטה בצמיחה של כלכלת ישראל, ותחילת הקשחת מדיניותו המוניטרית של הפד לעומת המדיניות המרחיבה של בנק ישראל, אמורים להמשיך ולתחזק את האופטימיות המתבטאת בשבירת רמות התנגדות ועליות נוספות בדולר-שקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן