הצד השני של המצוק: אדלסון יחלק דיבידנדים עוד לפני העלאת המסים

בעוד הקונגרס צועד לעבר העלאת מסים אוטומטית שתחול ביום הראשון של השנה האזרחית החדשה, מספר שיא של חברות אמריקניות הכריזו על חלקות דיבידנדים מיוחדים בכדי להטיב עם מחזיקי המניות כששיעורי המס עדיין יחסית אטרקטיביים אל מול העלאה הצפויה.

תחת הכותרת של הצוק הפיסקלי הממשמש ובא, חלק מעשירי ארצות הברית, כולל המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, מנכ"ל אורקל לארי אליסון ורבים אחרים ייקחו הביתה בתקופת החגים הנוכחית בונוסים שמנים. המטיב הגדול ביותר יהיה מלך הקיזנו שלדון אדלסון, הידוע בתור מתנגד לאובמה ומהתומכים הגדולים של מיט רומני, שמתכנן להכניס לכיסים יותר ממיליארד דולר לאחר מסים פדרליים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

דיבידנדים מוסמכים מחוייבים במס באותו שיעורי ריבית בהם עשו את רווחיהם, מה שאומר שברמות המס הקיימות כיום בארצות הברית, 15% מהרווח המופרש יוחזר לממשל הפדרלי כחלק מהחובה לשלם מסים. אם שני הצדדים בוושינגטון לא יצליחו להגיע להסכם ולהימנע מהצוק הפיסקלי, שיעור המס יעלה עם כניסתה של שנת 2013. שיעור המס על דיבידנד צפוי לקפוץ ל-43.4% בשנה האזרחית החדשה ומס העבודה והצמיחה שקוצץ ב-2003 צפוי לחזור לרמה של 39.6%. לפי המספרים האלה, לא מפתיע כי מאז הבחירות בנובמבר, למעלה מ-130 חברות ציבוריות רשומות הודיעו על תשלומים חד פעמיים לבעלי המניות.


אדלסון – יחסוך 350 אלף דולר | צילום: רויטרס

בדיקה של פורבס מעלה כי עשרה מהאמריקאים העשירים צפויים להכניס לכיסיהם כחלק מהדיבידנדים כ-1.55 מיליארד דולר, 517 מיליון דולר יותר ממה שיהיו צפויים להכניס בעוד חודש, כהטייס האוטומטי ייכנס לפעולה. הנה דוגמא לשניים מהמרוויחים:

שלדון אדלסון: ב-18 בדצמבר, יקצור אדלסון 2.75 דולר דיבידנד לכל מניה המוחזקת על ידו ב-"חולות לאס וגאס קורפ", אשר יביאו לאיל הקיזונו כמליארד דולר לאחר מסים פדרליים. אם ימתין עוד שלושה שבועות ויקצור את הדיבידנד במס של 43.4% במקום 15% של היום, ערימת המזומנים הייתה יורדת ב-350 אלף דולר ומגיעה ל-671.4 מיליון דולר.

לארי אליסון: למרות שאורקל של אליסון לא הודיעה על דיבידנד מיוחד, החברה מאיצה את חלוקת המזומנים שלה שנקבעו לשנת 2013. באופן כזה, בעלי המניות של אורקל יקבלו את הדיבידנד של הרבעון השני, שלישי והרביעי ב-21 בדצמבר ולא בשנה הבאה. לאליסון, שמחזיק יותר מ-1.1 מיליארד מניות של חברת התוכנה שהקים, 18 סנט הצפויים להיות הדיבידנד למניה יביאו לו 168.1 מיליון דולר לאחר מסים פדרליים, חסכון של 57 מיליון דולר אם יחכה לשנה החדשה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן