הצמיחה בסין: הנמוכה ביותר מאז תחילת המיתון העולמי הנוכחי

המשנה לראש הממשלה הסיני, אמר היום כי ככל הנראה המדינה לא תוכל לעמוד ביעד הצמיחה שלה ל-2012 של 10%. את הדברים אמר וונג קווישן בביקור במחוז ג'יאנגסו במדינה. אמנם המספרים הרשמיים של הבנק המרכזי בסין טרם התפרסמו, אך לדברי קווישן, מדובר בנתונים מדאיגים המראים כי הייצוא מהמדינה לחו"ל עלה בשיעור נמוך מהמצופה.


המשק הסיני יתקשה לעמוד ביעד הצמיחה השנתי | צילום: רויטרס

אמש פרסם הבנק המרכזי בסין את החלטת הריבית לחודש יולי. על פי ההודעה שפורסמה באתר האינטרנט, ריבית על ההלוואות תרד מ-6.31% ל-6% וכי הריבית על הפקדונות תרד ב-0.25% ל-3%. החלטה זו הפתיעה את השווקים בעולם, משום שמדובר בהורדת הריבית השניה בסין בחודשיים האחרונים, לאחר שביוני,הורדה הריבית לראשונה מאז 2008 ב-0.25%.


ראשי הכלכלות בכל העולם מודאגים מהשפעת משבר החוב באיחוד האירופי על מדינות מחוץ ליבשת, בראשן סין. החשש הגדול ביותר בסין הוא שהמצב באירופה יפגע אנושות בייצוא מהמדינה, בדומה למה שקרה בעת המיתון הגלובלי בשנים 2008-2009.


לדבריו של קווישן, הממשלה בסין תתגבר את הייבוא בתחומי ההייטק, הסחורות והשירותים ובו זמנית תתמרץ חברות קטנות ובינוניות במדינה על מנת לעודד אותם להמשיך לייצא את מוצריהן לחו"ל. המטרה של ממשלת סין כעת היא לשמור על שיעורי צמיחה יציבים עד כמה שניתן, אך אסור לה להתעלם מהזעזועים המתרחשים בכלכלה הגלובלית.

יעד הצמיחה של 10% מהווה גם הוא סימן מדאיג שכן, בתחילת השנה, הממשלה שאפה להגיע ליעד של 20% אך עם פרסום נתוני צמיחה נמוכים המצופה הרבעון הראשון של השנה, החליטה הממשלה לחתוך את היעד בחצי.

נתוני הצמיחה הצפויים להתפרסם ב-10 ליולי, אמורים, על פי תחזיות של אנליסטים בסין להצביע על האטה נוספת במשק. על פי התחזיות, מדובר בצמיחה בשיעור של 9.9%, המווה ירידה לעומת 12.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן