הצניחה שתנסה לשבור את מהירות הקול נדחתה ליום ראשון ב-14:00

(עדכון) אחרי שהייתה אמורה להתקיים ביום שלישי, ונדחתה פעם אחר פעם בשל תנאי מזג האוויר הבעייתיים, הודיעה היום חברת רד בול כי שיגורו אל החלל הקרוב של הצנחן פליקס באומגרטנר, שינסה לשבור את מהירות הקול בגופו, נדחה ליום ראשון בשעה 14:00 בצהריים (שעון ישראל).

ביום שלישי האחרון צפוי היה פליקס באומגרטנר לצאת לאוויר הקפוא של החלל הקרוב – 37 קילומטר מעל לשטח פני כדור הארץ – ולקפוץ; אולם בשל רוחות חזקות מדי – נדחתה הצניחה. באומגרטנר כבר כמעט המריא לאחר שנכנס לבלון שנפתח עבורו, אולם אז הורה החזאי במרכז השליטה לבטל את ההמראה. הוא אמור היה לצנוח במשך כמעט שש דקות לכיוון כדור הארץ, כשהשיא – 40 השניות הראשונות – אמורות לסייע לו בעזרת האוויר הדליל, לשבור את מהירות הקול, דבר שיהווה הישג חסר תקדים.

הצניחה אמורה הייתה להתרחש בשעה 14:30, אך נדחתה כמעט בשניה האחרונה בשל תנאי מזג אוויר בעייתיים הכוללים רוחות חזקות בגובה של 700 מטר מעל אתר השיגור, עמן לא יכול בלון ההליום, אשר אמור לשאת את באומגרטנר לחלל, להתמודד. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מהירות הקול הוא אחד מהשיאים שאותם מנסים באומגרטנר ו"רד-בול סטרטוס" לשבור בעזרת פרויקט הממומן על ידי חברת שתיית האנרגיה האוסטרית. באומגרטנר ינסה גם לשבור שיאים נוספים: טיסת הבלון המאוישת הגבוהה ביותר שעומדת כיום על 120,000 רגל, צניחה חופשית הארוכה ביותר שכיום עומדת על 5 דקות וחצי, ובקפיצה הגבוהה ביותר כשינסה לשבור את שיאו של קצין חיל האוויר האמריקני ב-1960 שעומד על 102,800 רגל.

צונחים מהחלל | צילום: רויטרס

"רד-בול" מתעסקת כבר לא מעט זמן בספורט אקסטרים אך לקרוא לקפיצה המתוכננת – אקסטרים, יהיה להעליב את הקפיצה. בלאומגרטנר צפוי ליפול במהירות של 1100 קמ"ש – מהירות הקול בסטרטוספרה של האוויר הקר. הצניחה החופשית צפויה להימשך כ-5 דקות ו-35 שניות כשכל תהליך הנפילה יימשך בין 15-20 לדקות, זמן לא מבוטל במהלכו יהיה חשוף לסכנות כמו טמפרטורות נמוכות מהאפס, מעט חמצן לנשימה ולחץ אוויר נמוך מאוד.

ועדיין, קפיצה מוצלחת תהווה פריצת דרך ותהיה בעלת משמעויות רבות לעתיד. הקפיצה תהיה גם צעד נוסף לרד-בול שלא מהססת להיות הספונסרית של תחרויות ופרויקטים לא קונבציונאלים ולפעמים ביזאריים כמו ה-Flugtag, שמופיע בסרטון הבא:

אבל "רד-בול סטרטוס" הוא ללא ספק קפיצת מדרגה בפרויקטים הלא שיגרתיים של רד בול, הנקודה המפתיעה בפרויקט היא שלא כמו פרויקטים אחרים של החברה, ישנו מעט מאוד רווח מפרויקט הקפיצה: אין מכירת כרטיסים או תשלומים מהטלוויזיה כי האירוע גם יעבור בצפייה ישירה באתר של "רד-בול סטרטוס". אבל האירוע ייקח את המותג למקומות גבוהים מאוד, שלא כמו באומגרטנר, היא כנראה לא הולכת לצנוח בקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן