הצעת חוק בארה"ב: סנקציות על כל מגזר האנרגיה של איראן

הסנטור הרפובליקני מארק קירק, מיוזמי הטלת חבילת הסנקציות האמריקאית על מגזרי הנפט והבנקאות של איראן, פועל למען חקיקה חדשה אשר תהדק עוד יותר את טבעת החנק הכלכלי על טהרן. יחד עם מחוקקים אחרים בארה"ב, דוחף קירק להרחבת הסנקציות, שמטרתן ניתוק צינור החמצן הכלכלי המשמש לקידום תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית.

תחת הסנקציות הנוכחיות, איבד עד כה המטבע של איראן כשליש מהערך שלו ב-10 ימים, ועורר בשבוע שעבר תסיסה אזרחית רחבה.

היוזמה עשויה להיות מוצעת כתיקון להצעת חוק המבקשת לאסור על כל הבנקים הבינלאומיים (בין אם פרטיים ובין אם בבעלות ממשלתית), לבצע עסקאות עם כל בנק איראני הקשור בדרך כלשהי לבנק המרכזי של איראן, אמר אחד מעוזריו של קירק שביקש להישאר בעילום שם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נכון לעכשיו, כוללות הסנקציות רק עסקאות נפט הקשורות בבנק המרכזי. הצעת החוק החדשה מציעה להכניס לרשימה השחורה את כל מגזר האנרגיה של איראן, ולאסור גם על אספקת שירותי ביטוח לאיראן, מה שיכפיף יותר עסקאות ושירותים לסנקציות המוטלות. יוצאי הדופן היחידים יהיו קשורים במזון ובציוד הומניטרי, ועסקאות יצוא נפט אשר מורשות על פי חוקי הסנקציות הנוכחיות.

האם עומד הריאל האיראני לאבד בקרוב עוד מערכו? | צילום: רויטרס

"ככל שהמשטר האיראני ממשיך להפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם ומסרב להפסיק את פעילות העשרת האורניום, מחויב הסנטור קירק לבניית קואליציה דו מפלגתית אשר תטיל סנקציות מרחיקות לכת על הרפובליקה האיסלמית", אמר העוזר.

ארצות הברית כבר אסרה על חברות אמריקניות רבה לעשות עסקים עם איראן. בחודש דצמבר, נקטה הממשלה בצעדים שיזמו קירק וסנטור הדמוקרטי רוברט מננדז אשר כפו על סוחרים בינלאומיים בנפט האיראני לקצץ ברכישותיהם.

בשבוע שעבר, אמר מננדז כי הוא עובד על הצעת חוק להטלת עונשים חדשים על בנקים זרים אשר יבצעו כל עסקה משמעותית עם הבנק המרכזי של איראן. מננדז אמר גם שהוא בוחן דרכים להקפאת כ-30% מיתרות המט"ח של איראן אשר מוחזקות בבנקים מחוץ למדינה. עוזרו של האוורד ברמן, הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדה לענייני חוץ, אישר בשבוע שעבר כי האחרון עובד גם הוא על צעדים דומים להצעתו של מננדז.

שר ההגנה האמריקני ליאון פאנטה, אמר ביום שבת כי הקהילה הבינלאומית תטיל על איראן סנקציות כלכליות נוספות, אם האחרונה לא תפתור את הבעיות בנוגע לתכניתה הגרעינית. "ארצות הברית תמשיך לעבוד עם יתר המדינות בקהילה הבינלאומית כדי לראות אם יש לנקוט בצעדים נוספים", אמר פאנטה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן