הצצה אל הפיתוחים הישראלים שמככבים בתערוכה הטכנולוגית החשובה בעולם

מחר (יום ג') תיפתח בלאס וגאס תערוכת הטכנולוגיה הגדולה והחשובה ביותר בעולם – היא ה-(CES (Consumer Electronics Show, ואלפי יזמים, מפתחים, כתבים ומעריצי טכנולוגיה מרחבי העולם כולו ינהרו בכדי לחזות בפיתוחים הטכנולוגיים המסעירים והמדוברים ביותר בעולם, אשר צפויים לעצב את חיינו כבר בשנה הקרובה.

בין אלפי המוצרים החדשים שיושקו מחר ב-CES יככבו גם לא מעט מוצרים של חברות ישראליות, אולם מסתבר שגם בגאדג'טים חכמים של חברות בינלאומיות מוכרות מסתתרת לעיתים זווית ישראלית. לפעמים מדובר בפיתוח, לפעמים בעיצוב ולפעמים בשניהם. בחברת "נקודה" הישראלית, שאחראית על העיצוב וחלק מהפיתוח, סידרו לנו הצצה ל-3 גאדג'טים מסקרנים אשר יוצגו בתערוכה וכוללים טכנולוגיות מתקדמות – יום לפני שהם יוצגו בלאס-וגאס.

מערכת סאונד שגם טוענת לכם את הטלפון

חברת TDK היפנית תציג ב-CES את ה-Trek360, מערכת סאונד שמספקת צליל איכותי ומיועדת לסמארטפונים. בזכות טוויטרים שממוקמים בכל הצדדים, מסוגלת המערכת לייצר סאונד ב-360 מעלות. בנוסף, כוללת המערכת סאבוופר משולב בתחתית, כך שהצלילים הנמוכים לא הולכים לאיבוד ונשמעים כמו שצריך. החיבור לסמארטפון נעשה כמובן בעזרת Bluetooth. אבל זה לא הכל. מה שמיוחד ב-Mini Cube הוא האפשרות לטעון את הסמארטפון בצורה אלחוטית. פשוט מניחים סמארטפון (שתומך בטכנולוגיה הזו) על הקוביה, ובמקביל להזרמת המוסיקה, נהנים מטעינה אלחוטית לסמארטפון. מדובר בגרסה חדשה לדגם שיצא לראשונה ב-2012. המחיר המומלץ לצרכן של המערכת הוא 250 דולר בארצות הברית.

הכינוס הטכנולוגי החשוב בעולם. CES | מתוך ויקיפדיה

הטעינה האלחוטית מגיעה הביתה

סמארטפון, טאבלט, שעון חכם, צמיד ניטור… המגמה ברורה. אנחנו רוכשים יותר ויותר מוצרים חכמים שזקוקים לטעינה מתמדת. כרגע הפתרון הוא מטען ייעודי לכל מכשיר משלו, מה שתופס שקעים בבית ולא פחות חשוב – כל החוטים האלו נראים נורא. חברת Humavox הישראלית מפתחת טכנולוגיות טעינה אלחוטיות, שיאפשרו לנו להפטר מהחוטים. ביחד עם המעצבים של סטודיו נקודה הם פיתחו קערת טעינה אלחוטית. המיוחד בקערה הוא שהיא מאפשרת לכם פשוט להניח את צמיד הניטור או השעון ולטעון אותם, מבלי לדאוג למגע ישיר או להניח אותם בזווית מסויימת. הסוד טמון בטכנולוגיית ה-RF – המטען משדר למעשה גלי רדיו שמומרים למתח חשמלי וטוענים כך את המכשיר. בחברה מסבירים שהעיצוב נשען על קערת המפתחות שהיתה נפוצה בבתים רבים והיתה למעשה מרכז הבית. הקערה מגיעה גם בתצורה קומפקטית יותר, ומיועדת לטעינה בדרכים.

להפוך כל אייפד לסורק תלת מימד

אולי לא ידעתם אבל האייפד שלכם יכול להפוך לסורק תלת מימד. ה-Structure Sensor של חברת Occipital מתלבש על האייפד שלכם ומאפשר לכם לצלם ולייצר סריקות תלת מימד באופן עצמאי של כל אובייקט בסביבה. ההתקן מתקשר עם האייפד בעזרת חיבור ה-Lightning ומשלב את המצלמה המובנית שבו, יחד עם הלייזר ועם המצלמה של האייפד, כדי ליצור מודל תלת מודל מכל אובייקט שתרצו. את התוצאה תוכלו כמובן לשלב באפליקציות או משחקים ולהדפיס כמודל תלת מימד. בנוסף, תוכלו למדוד מרחקים או חפצים פשוט על ידי הפניית האייפד. האתגר הגדול בעיצוב היה ליצור התקן שיישב בדיוק על האייפד – כלומר, שמצד אחד לא יפול או יזוז, ומצד שני שלא יעקם את הטאבלט. המחיר המומלץ לצרכן של ההתקן הוא 380 דולר. הטכנולוגיה דומה לטכנולוגיית ה-RealSense שהציגה אינטל, ששולבה בין השאר בטאבלטים ולפטופים מתוצרת Dell ו-Acer.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: האנג׳ל ו-40 האקזיטים: זהר גילון חושף את תיק ההשקעות שלו

עו בגיקטיים: מיהי קרן הון הסיכון המובילה בישראל לשנת 2014?

  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן