הצרכנים בישראל: אופטימיים לגבי עצמם, פסימיים לגבי המדינה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את תוצאות סקר אמון הצרכנים, ממנו עולה כי הערכות הציבור לגבי השינויים במצב הכלכלי האישי והמצב הכלכלי של המדינה בשנה האחרונה הן שליליות. יחד עם זאת קיים פער משמעותי בין שתי ההערכות, כאשר ההערכה לגבי המצב הכלכלי של המדינה פסימית בהרבה מזו העוסקת במצבם הכלכלי של משקי הבית הבודדים.

כמו כן, עולה כי במהלך שלוש השנים האחרונות חלה ירידה באמון הציבור בכלכלת המדינה, בעוד שההערכה לגבי המצב הכלכלי האישי נותרה יציבה למדי.

הפער בין הרמה הלאומית והרמה האישית נשמר גם בהערכת הציבור את השינוי במצב הכלכלי ב-12 החודשים הבאים – ההערכה לגבי המדינה פסימית יותר מזו האישית. יחד עם זאת, הציבור אופטימי מעט יותר בהערכותיו לגבי העתיד מאשר לגבי השנה החולפת.

פסימים לגבי המדינה, קצת פחות לגבי עצמינו | צילום: shutterstock

עוד עולה מן הסקר כי בחודש דצמבר חשו 13% מהציבור כי "זהו זמן טוב לחסוך בהתחשב במצב הכלכלי". הנתון מבטא ירידה ראשונה במדד זה לאחר עליה רצופה בששת החודשים האחרונים. בחודש אפריל 2011 נרשם הנתון הגבוה ביותר, כאשר 24% מהציבור השיבו בחיוב לשאלה, ובחודש אוגוסט באותה שנה, בעיצומה של המחאה החברתית, נרשם הנתון הנמוך ביותר (9%).

סקר אמון הצרכנים מתבצע על ידי הלמ"ס החל משנת 2011 במסגרת הצטרפותה של ישראל אל ארגון ה-OECD, ואוסף מידע על ההערכות של פרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי. הסקר מסייע לזהות תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים, רכישות גדולות ושינוים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן