הקבלנים: מחירי הדירות יעלו ב-5% ב-2013 וב-5% נוספים ב-2014

על כל דירה חדשה שנמכרת בישראל, משלשלת המדינה לכיסה כ-700 אלף שקל, כך מעריכים בהתאחדות בוני הארץ (לשעבר התאחדות הקבלנים) בסקירה שפורסמה היום. על פי ההתאחדות, הגזרות הכלכליות החדשות יעלו למשפרי הדיור כ-100 אלף שקל נוספים.

בסקירה שבוצעה באגף הכלכלה בהתאחדות ובחברת BDO, נכתב כי עלות הקרקע מהווה כ-25% ממחיר הדירה בממוצע (במרכז הארץ העלות מגיעה גם ל-50%), והמסים מהווים כ-25% נוספים. בדירה חדשה שמחירה הממוצע כ-1.4 מיליון שקל, מדובר על כ-700 אלף שקל שנכנסים לקופת האוצר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי הערכות הארגון, הגזירות החדשות של שר האוצר יאיר לפיד, בהן הגדלת מס הרכישה בשיעור של 3.5% למשפרי דיור והעלאת המע"מ ב-1% יוסיפו 80-100 אלף שקל למיסוי של דירה ממוצעת הנרכשת על ידי משפרי דיור.


צילום: רויטרס

לדברי ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ, "הפעולות של לפיד בתחום הדיור עומדות בניגוד גמור להבטחותיו לבוחריו. רק לפני שנה בנאומי הבחירות שלו ציין יאיר לפיד כי ללא דוד עשיר, זוגות צעירים לא יוכלו לרכוש דירה, ובפעולה הראשונה שהוא עושה כשר האוצר הוא פוגע פגיעה חמורה באותם זוגות צעירים ומשפחות צעירות ולא נוגע בדוד העשיר".

על פי תחזית התאחדות בוני הארץ, מחירי הדירות יעלו בשנת 2013 בכ-5% ובשנת 2014 ב-5% נוספים ומחירה של דירה ממוצעת בישראל יגיע ל-1.2 מיליון שקל, אולם בובליל מעריך כי אם התקציב יעבור בכנסת תחול עלייה נוספת של 4% במחירי הדירות בשנתיים הקרובות.

עוד עולה מהסקירה כי עליית מחירי הדירות, יחד עם שחיקת השכר במשק, גרמו לכך שמספר המשכורות לרכישת דירה בישראל נמצא בשיא היסטורי. בסוף 2012 עמד מספר המשכורות לרכישת דירה על 126 משכורות, קצת יותר מ-2011, שבה נדרשו כ-125 משכורות ולעומת 103 משכורות בשנת 2008.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן