“הקיצוצים של הממשלה – עדות לכך שנתניהו שיקר לבוחריו”

תוכנית הקיצוצים של ראש הממשלה היא עדות לכך שנתניהו הוליך שולל את בוחריו, כך אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בתגובה לפרסומים על התקציב הסודי שרקם צוות שמינה נתניהו. לדבריה, "תכנית הגזירות המפלצתית שלו היתה ידועה לכל, אך הוא התעקש להסתירה מחשש שיאבד מנדטים בבחירות". 

על פי הפרסומים הממשלה הבאה של נתניהו מתכוונת לקצץ עשרות מיליארדי שקלים מהתקציב לשנים 2013-2014, על מנת לצמצם את הגירעון התקציבי שהסתכם ב-2012 ב-4.2% מהתוצר. במסגרת הקיצוצים יבוטלו ההטבות והעלאות השכר במגזר הציבורי. כמו כן יבוטל הפטור ממס על קרנות ההשתלמות וכן הוחלט על קיצוץ בקצבאות הילדים ובקצבאות הביטוח הלאומי השונות. 

לדברי יחימוביץ', "כל מי שישתף עם נתניהו פעולה יישפט על ידי מעמד הביניים והעניים שיהיו הקורבן הישיר לתוכניתו. כל שותפיו העתידיים לקואליציית הגיהנום החברתי מתכוונים לזחול לממשלתו כדי לצבור קילומטרז׳ של פגיעה בציבור כדי שאותו ציבור ימליך אותו בפעם הבאה לראשות הממשלה.

שלי יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

עוד אמרה יחימוביץ' כי מפלגת העבודה תוביל אופוזיציה לוחמת נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה הבאה. "נחשוף את פרצופם האמיתי של כל נציגיו המדומים של מעמד הביניים – נציגים שיחתמו במו ידיהם על העיוות בנטל שמעמד הביניים ישלם עליו בריבית דריבית כבר בשבועות הקרובים״.

בעוד המשא ומתן הקואליציוני ממשיך פנו לאחרונה מספר ארגונים חברתיים לסיעות בקריאה להקים ממשלה צרה של עד 18 שרים. הפונים קראו להקים "ממשלה קטנה ויעילה". לטענתם, עלות ממשלה בת 36 שרים למדינה הייתה 111 מיליון שקל – עלייה של כ-100 מליון שקל בהשוואה לממשלה הקודמת שהוקמה ב-2006.

 על המכתב חתומים אנשי ציבור, בין היתר ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, איש העסקים והיזם החברתי רוני דואק, מייסד ושותף צ'ק פוינט מריוס נכט, איש העסקים דוד פתאל, רו"ח יורם טיץ והאמנים אוהד נהרין, מיכה שטרית ונורמן עיסא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן