הקרב הגדול של האולימפיאדה: המירוץ אחר הצילום המושלם

צילום המשחקים האולימפיים הפך לתחרות בפני עצמה. אם באולימפיאדת סיאול ב-1981, כשהאצן הקנדי בן ג'ונסון סיים את ריצת ה-100 מטר ב-9.79 שניות, לקח לצלמים שנחכו באירוע כשעתיים להציג את התמונות, השנה, צילומי מקצה הגמר, בו הגיע האצן הג'ימייקני יוסיין בולט ראשון, פורסמו תוך כשלוש דקות בלבד. 

החידושים הטכנולוגים גרמו למהפכה בתחום הצילום העיתונאי, הבאה לידי ביטוי במשחקים האולימפיים בלונדון. ארגוני החדשות המכסים את האירוע מתחרים בינם לבין עצמם על זכות הראשונים המקנה להם עדיפות בעיניי הקהל והמפרסמים. 

השיפורים הטכנולוגיים של אצמעי הצילום, מאפשרים ליצור כמות רבה יותר של פריימים בשנייה מאשר בעבר. מצלמות שמוצבות באוויר ומתחת למים מאפשרות לתפוס כל זווית אפשרית של ההתרחשויות. הצלמים בלונדון נעזרים במצלמות המופעלות בשלט רחוק וברובוטים המוצבות על גגות מבני המתחם האולימפי וכן במצלמות ענק ברזולוציה של ג'יגה פיקסלים על מנת להגדיל את התקריבים של הקהל והספורטאים. 

הצלמים האולימפיים מנסים להביא את התמונות הטובות ביותר | צילום: רויטרס

בין הצילומים הייחודיים מהמשחקים האולימפיים השנה, ניתן למצוא את סצנות הזינוק של השחיין מייקל פלפס בבריכה, גילויי החיבה הפומביים של הנסיך הבריטי וויליאם עם רעייתו קייט מידלטון וכן צילומים מרהיבים של הטבעות האולימפיות על טאואר ברידג' הלונדוני.

השנה מתעדים את אירועי האולימפיאדה כ-1,500 צלמים מכל רחבי העולם, כולם מנסים להיות הראשונים לתפוס את הבעות השמחה העצב על פניהם של הספורטאים הזוכים והמפסידים. לדברי סטיב פיין, מנהל צוות הצילום של המגזין ספורטס אילוסטרייטד, "האתגר העיקרי היום עבור הצלמים הוא לא לתפוס את המיקום הטוב ביותר ולספק את התמונה הטובה ביותר, אלא לפרסם כמה שיותר מהר את התמונות שלהם בערוצי המדיה הדיגיטלית השונים".  

צלמי ספורטס אילוסטרייטד, כמו גם שליחים של מגזינים ועיתונים אחרים, ינסו השנה לשחזר את ההישג של הצלם הנס קלואייטמייר, שזכה בפרס הפוליצר היוקרתי עבור צילום של פלפס מסיים ראשון את המקצה ל-100 מטר בסגנון פרפר מאולימפיאדת סידני. 

האתגר האמיתי של הצלמים הוא לפרסם את התמונות כמה שיותר מהר | צילום: רויטרס

אולם על מנת להשיג צילומים שראויים לפרסים, צריך יותר מציוד דיגיטלי מתקדם. לטענת מנהל צוות הצילום של רויטרס בבריטניה, דילן מרטינז, צלמים צריכים לערוך תחקיר יסודי לפני התחרויות על מנת לדעת מהי הזווית הטובה והיצירתית ביותר לצלם בה. לדבריו, "המשחקים האולימפיים הם לא רק סיפור ספורט מעניין, מדובר בסיפור חדשותי לכל דבר, בו התחקיר הוא הדבר העיקרי". 

התחרות הקשה ביותר של צלמי הסטילס באולימפיאדה היא נגד הצלמים של רשתות הטלויזיה השונות. היריבות בין שני הצדדים באה לידי ביטוי בעיקר בניסיון לתפוס לפני כולם את הזווית הטובה ביותר. לעיתים מדובר ברגעים מלאי מתח היוצרים חיכוכים בין צלמים. 

אולם למרות השינויים הטכנולוגיים מרחיקי הלכת, הצלמים יודעים שמטרתם הראשונית נותרה בעינה, והיא לספק צילומים טובים ככל שאפשר, כך מסביר צלם הספורט הבכיר של רויטרס, גארי הרשהורן: "בסופו של דבר באירוע כה חשוב כמו המשחקים האולימפיים יש ותמיד הייתה לנו רק משימה אחת: להשיג את התמונות הטובות ביותר ולהביאם לפרסום". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן