הקרן שהשקיעה בפייסבוק ובטוויטר משקיעה ב-RapidAPI הישראלית

קרן הון הסיכון האמריקאית Andreessen Horowitz היא שמובילה את ההשקעה בסבב ה-Seed של החברה הישראלית RapidAPI, בסכום של 3.5 מיליון דולר. לאחר שרק בחודש יולי השנה השקיעה Andreessen Horowitz את השקעתה הראשונה בחברת סטארט-אפ ישראלית, Capriza, הופכת כעת RapidAPI לחברה הישראלית השנייה בסך הכל שבה השקיעה הקרן. בסבב הגיוס השתתפה גם הקרן SVAngel.

RapidAPI מפתחת פלטפורמה בקוד פתוח שמאפשרת למפתחים ולמתכנתים לאתר ולהתחבר לממשקי תכנות יישומיים – API`s – בקלות. אין צורך להיות מתכנת מחשבים או מפתח אפליקציות על מנת להבין מה עושה החברה, ובעצם – המוצר שלה הופך גם את החיים של מי שהוא כן מתכנת לפשוטים בהרבה. כיום יותר ויותר תוכנות יודעות להתחבר אחת לשנייה ולהשתמש בפונקציות ובמידע האצור בהן. כך למשל, אפליקציות רבות יודעות לגשת אל חשבון הפייסבוק של המשתמש בהן ולעשות שימוש במידע או בפונקציות שנמצאות בו: משימוש בתמונת הפרופיל ועד לשימוש ברשימת החברים. החיבור הזה בין התוכנות השונות נעשה באמצעות ה-API שלהן. היות שישנם כיום סוגים וסטנדרטים שונים רבים מאוד של API`s המסתובבים בשוק, על מנת שתוכנה תדע להתממשק כך עם רעותה, המתכנת צריך לאתר את ה-API הרלוונטי, ללמוד אותו לעומק ולתכנת את החיבור בהתאם.

צוות RapidAPI ישראל | צילום: RapidAPI

היות שעבודה מהסוג הזה היא סבוכה, ארוכה ודורשת ידע מעמיק בסוגים רבים של API`s, ניתן להבין מדוע כיום רוב התוכנות והאפליקציות עדיין לא מחוברות אלו לאלו. בדיוק בגלל זה החליטו ב-RapidAPI להיכנס לתמונה, כשבאמצעות הפלטפורמה שהם בנו, הם מאפשרים לקהל המפתחים לגשת למאות API`s שונים, מבלי ללמוד כל אחד מהם בנפרד.

״אנו מאמינים שב-2016 כל התוכנות שאנחנו משתמשים בהן צריכות לדבר ביניהן", אמר מנכ"ל החברה אידו ג'ינו בהודעה שמסר. "כך למשל תוכל חברת האשראי להשתמש במידע על הפעילות שלנו מה-API של פייסבוק, כדי להתריע על פעולות חשודות. המידע נמצא כבר ברשת, אנחנו שואפים ליצור את הרשת שתחבר אותו״. עוד נמסר בהודעת החברה כי כבר היום משתמשים בשירותיה כ-25 אלף מפתחים, הנהנים מגישה פשוטה ליותר מ-100 תקני API שונים בפורמט אחיד. ביניהם מתגאה החברה גם במפתחים מחברות ענק כמו eBay, SAP ו-Siemens.

"תחום ה-API, והתקשורת באופן כללי, משתנה באופן תמידי. הצוות שלנו בארץ מאפשר לנו ליצור טכנולוגיות שמנגישות את כל ה-API`s לכל המפתחים", מסר בהודעה מיקי חסלבסקי, מנהל מרכז המו"פ של החברה. באמצעות כספי הגיוס מתכננת החברה, בין היתר, להרחיב את פעילותו של מרכז המו"פ, כדי להגדיל עוד את מאגר ה-API`s שלה.

לחבר אפליקציה ל-API של נאס"א? זה עד כדי כך פשוט | צילום מסך: RapidAPI

ג'ינו וחסלבסקי הקימו יחד את החברה בתחילת השנה שעברה (ינואר 2015) וקבעו את בסיסה בסן פרנסיסקו. ביולי השנה הקימה החברה משרדים גם באוקראינה, וכאמור, מרכז המחקר והפיתוח שלה יושב בישראל והוא אחראי על מרבית העשייה הטכנולוגית של החברה. על ההשקעה בחברה בשלב ה-Pre Seed אחראי דב מורן, מנהל ושותף ב-Grove Ventures.

מורן הוא גם מי שסייע לשניים במגעים אל מול Andreessen Horowitz. הקרן האמריקאית שהוקמה ב-2009 על ידי מארק אנדריסן ובן הורוביץ, נחשבת לאחת הקרנות המובילות בעולם. היא ידועה כקרן המרכזת את השקעותיה בעיקר בתחומי התוכנה והתשתיות הטכנולוגיות, וכעת, כפי שמעידה השקעתה ב-RapidAPI, היא נפתחת הן לשווקים בינלאומיים והן לתחומים חדשים, כמו טכנולוגיה תאגידית. בין החברות שהשקיעה בהן הקרן בעבר ניתן לציין ענקיות כמו פייסבוק, AirBnB, Groupon, Twitter ואחרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן