הרבה מעבר לאנקונדה: הדור הבא של פארקי השעשועים כבר כאן

גם השנה ממשיכים פארקי שעשועים להתעלות זה מעל זה באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. Six Flags, רשת פארקי השעשועים הגדולה בעולם, חברה לאחרונה אל סמסונג במטרה לפתוח תשע רכבות הרים מבוססות מציאות מדומה ברחבי ארה״ב. המבקרים מתיישבים ברכבות אמיתיות, מרכיבים לעיניהם משקפי מציאות מדומה, ומיד לאחר מכן ״נזרקים״ אל מאבק עתידני על הצלת כדור הארץ מידיהם של פולשים חיזריים. הם אינם יכולים לראות מה מתרחש על המסילה האמיתית, היות והם משוקעים לחלוטין בעולם הוירטואלי שבו הם מעופפים כסופרמן בנסיונם להביס את כוחות הרשע. העלילה הוירטואלית המגוללת בפני הנוסע מסונכרנת היטב עם הירידות והסיבובים של המתקן עליו הוא רוכב, ליצירת מעטפת של חוויה כוללת.

בחודש מרץ האחרון, כאורח באתר הנופש ״יוניברסל אורלנדו״, קיבלתי הזדמנות להצצה חטופה ברכבת ההרים מבוססת התלת מימד החדשה, העונה לשם ״אי הגולגלות: שלטונו של קונג״. החודש הושק המתקן באופן רשמי ב״איי ההרפתקה״, פארק השעשועים המצוי במקום. ההקפדה על הפרטים בחלקיו המוצגים לקהל של המתקן מעוררת התפעלות, כאשר כל אחת מאלפי פיסות הסלע עוצבו והותקנו באופן פרטני, ליצירת מראה המדמה בצורה אותנטית ככל הניתן אי טרופי. ואז מגיעים לרכבת עצמה, שקרונותיה יכולים להכיל עד 72 נוסעים, ומעוצבים בצורת אוטובוס נטול גג בסגנון טיולי ספארי, אשר פגעי מזג האוויר ניכרים בו (כחלק מההצגה, כמובן…).

גובר השימוש במציאות וירטואלית בפארקי השעשועים | צילום: fotolia

אורכו של כלי הרכב יוצא הדופן הזה, הנע במהירות מסחררת, עומד על 12 מטרים, ומשקלו 17 טונות. הוא צופן בחובו כל סוג אפשרי של מעגל חשמלי על מנת להעניק לנוסעים תחושה שכלי הרכב מנתר ונחבט בקרקע באופן בלתי סדיר. למעשה, זוהי רכבת ההרים נטולת המסילה הראשונה של הפארק.

בלשונה של חברת יוניברסל: המבקרים עולים על כלי הרכב על מנת לנווט בתוך שטח שבו מתגברת בהדרגה תחושה מבשרת רעות. בטיילם עמוק יותר אל תוך האי, שסביבתו הופכת מדאיגה מרגע לרגע, הם מוצאים את עצמם לפתע בעיצומו של מאבק ברוטאלי בין חיות שאכזריותן וגודלן בלתי נתפסים. אלא שאז היצורים מטילי האימה מפנים את תשומת ליבם אל כלי הרכב הקטן בו ישובים המבקרים המפוחדים, ומפלצת דמוית קינג קונג בגובה תשעה מטרים מתקרבת אליהם כל כך, עד כי ניתן להריח את הבל נשימתה. האמנו לי, הוא נראה חי…

האטרקציה, הנמשכת על פני פרק זמן ארוך באופן יחסי לרוב רכבות ההרים האחרות בפארקי שעשועים מקבילים, רחוקה שנות אור ממתקן ה-Kongfrontation, שהוצג לראשונה ב-1990 כגולת הכותרת של הפארק. בגירסה ההיא קינג קונג מכאני, בגובה של תשעה מטרים אף הוא, הרים קרון של של נוסעים לאוויר ואז שמט אותו לקרקע, במה שנחשב בזמנו לצעקה האחרונה בתחום. למעשה, הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש בבניית המתקן של שנות התשעים היתה מתוחכמת הרבה פחות מזו שמצוייה במכשיר מסוג אייפון.

מהנדסים שהיו אמונים על בניית המתקן החדש סיפרו לי שפיתחו אותו בעזרת מציאות מדומה. באופן זה יכלו לשבת וירטואלית בכל אחד ממושבי המתקן, ולראות כל פריט וזווית אפשריים שאותם יראה נוסע אמיתי. באותו אופן פיתחו גם את פסקול האטרקציה, על מנת להבטיח שכל חושיו של המבקר ישתתפו בחוויה.

פארקי השעשועים של השנים הבאות יהיו שונים מאלה שעליהם גדלנו | צילום: fotolia

״זה עזר לנו להתמקד ולהגדיר את החוויה הסופית״, אומר טירי קופ, סמנכ״ל קריאטיב בכיר ב״יוניברסל קריאטיב״. ״לעיתים קרובות אנחנו משתמשים גם בניחושים. הכישורים, הידע והניסיון שלנו מאפשרים לנו לעשות זאת, אבל עכשיו אנחנו יכולים לוודא כל דבר, ולקחת את כל העניין צעד אחד קדימה״. מנהלי הפארק אומרים שהם משתמשים יותר ויותר בטכנולוגיית מציאות מדומה בפיתוח מתקנים עתידיים.

ומה באשר לדיסני? בדיסנילנד נמצאים בעיצומה של הוספת חלק נוסף לפארק, אשר יוקדש למלחמת הכוכבים. ראיתי את היקף העבודה, והוא עוצר נשימה. ניצנים ראשונים רומזים שהמבקרים ידהמו מהטכנולוגיה שבה יעשה שימוש.

כחובב מושבע של פארקי שעשועים, כל השכלולים הללו מרגשים אותי. נראה כאילו לא משנה באיזה פארק שעשועים נבקר בעוד מספר שנים, הוא יהיה הרבה יותר מתקדם מאלה שעליהם גדלנו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן