הרב סתיו: "קבוצת עסקנים הצליחה לגבור על הרוח של עם ישראל"

הבחירות לרבנות הסתיימו אמש (ד') בניצחונם של הרבנים דוד לאו, שנבחר לרב הראשי האשכנזי לישראל, ושל הרב יצחק יוסף, שנבחר לרב הראשי הספרדי.

שני הרבנים החדשים זכו ל-68 קולות כל אחד, ולמעשה יהוו את דור ההמשך לאבותיהם, הרב ישראל מאיר לאו והרב עובדיה יוסף – שכיהנו כרבנים ראשיים בעבר.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

לאחר הניצחון, נשמע הרב לאו נרגש. בראיון לגל"צ, אמר לאו: "מצד אחד זו שמחה גדולה על האמון המגוון שנתנו בי. זה נותן תחושה שאני רב של כולם, אך זה יוצר גם מחויבות גדולה כי אני מודע, לצערי, לתדמית הרבנות, ואני מודע שיש מה לעשות. אני מקווה שנצליח לחבר את כל העם ליהדות".


"רב של כולם". לאו |  צילום: מרק ישראל סלם

בראיון סיפר לאו על הרגעים בהם שמע את תוצאות הבחירות ועל ההתרגשות הרבה שחש. "לאחר שנסתיימה ההצבעה יצאתי לביתי עם אשתי. ישבתי ליד אבא ופתאום שמענו את התשובה. אבא חיבק אותי והרגיש שיש תחושה של דור נוסף. והפעם זה יליד הארץ זה מישהו מכאן. הוא שאל אותי אם אני יודע שזו אחריות כבדה? ואמרתי לו שאני יודע".

"הייתה לי הרגשה והאמנתי בתוצאות כי ידעתי מה אני מייצג, וידעתי שאת האווירה הטובה שהייתה במודיעין – אני רוצה להעביר הלאה", הוסיף לאו והדגיש: "אני מרגיש רב של כולם, שקשור לכולם".

שעות לאחר ההפסד שלו בבחירות לרבנות הראשית, התראיין הבוקר הרב דוד סתיו לגל"צ. סתיו נשמע מאוכזב במיוחד מההפסד, אך גם הביע תקווה לקראת המשך העשייה הציבורית.

הרב סתיו | צילום: מרק ישראל סלם

"אני חושב שמה שקרה אתמול הוא שקבוצת עסקנים, שאין לה שום קשר לחברה הישראלית ולמדינת ישראל, הצליחה לגבור על הרוח של עם ישראל", אמר סתיו והדגיש: "אנחנו לא מיואשים ולא עצובים. אנחנו מאמינים שארגון צהר ומסגרות אחרות ימשיכו לחזק את עם ישראל ולהאהיב את הזהות היהודית. אם עד היום חיתנו 4,000 זוגות בשנה, אנחנו נגיע גם ל-8,000". סתיו הוסיף כי למרות ההפסד הוא צפוי ללכת לתפילת השחרית עם הרבה תקווה בלב.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן