הרווח התפעולי של פרטנר צנח ב-35% ל-245 מיליון שקל

התחרות בשוק הסלולר המקומי גובה קורבן נוסף. הבוקר דיוווחה חברת פרטנר על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. על פי הדוח, הרווח התפעולי של החברה צנח ב-35% ל-245 מיליון שקל, לעומת 377 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.4 מיליון שקל, ירידה של 24% לעומת הרבעון השני של 2011. 

הרווח הנקי של פרטנר ברבעון השני של השנה נחתך ב-41% ועמד על 120 מיליון שקל. אולם קיטון נרשם גם בחוב נטו של החברה אשר הסתכם ב-4.2 מיליארד שקל, לעומת 4.6 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

כניסת השחקנים החדשים לשוק הסלולר המקומי גבתה את מחירה מחברת פרטנר והביאה לעלייה של 2.4% בשיעור הנטישה הרבעוני של לקוחות החברה שהסתכם ב-8.9% ברבעון השני של 2012. ההכנסה החודשית הממוצעת של החברה ממנוי סלולר ירדה ב-10% ל-101 שקל בלבד. 

עוד דיווחה החברה כי הכנסות משירותים במגזר הסלולרי ברבעון השני 2012, הסתכמו ב- 949 מיליון שקל, ירידה של 12% מ- 1,074 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מהחברה נמסר כי הירידה משקפת בעיקר את השחיקה בתעריפי שיחות, עקב כניסתם של מתחרים חדשים בחודשים האחרונים, כמו גם ירידה בהכנסות משירותי נדידה.

בנוסף, פרטנר דיווחה כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד במזומן של 160 מיליון שקל, 1.03 שקל למניה. בעקבות פרסום הדוח אמר זיו לייטמן, סמנכ"ל הכספים של החברה: "התוצאות הכספיות של הרבעון השני בהשוואה לרבעון הקודם משקפות מחד את השפעת התחרות הגוברת ומנגד את השפעתם של המהלכים אותם מיישמת החברה". 

מנכ"ל פרטנר חיים רומנו אמר : "התוצאות הכספיות של הרבעון השני בהשוואה לרבעון הקודם משקפות מחד את השפעת התחרות הגוברת ומנגד את השפעתם של המהלכים אותם מיישמת החברה". עוד הוסיף רומנו כי "מהלכי ההתייעלות בה נוקטת החברה נמשכים, כאשר בתששעת החודשים האחרונים צומצמו ההוצאות התפעוליות בכ-100 מיליון שקל. החברה ממשיכה בהתאמת מצבת כוח האדם בעיקר בתהליך של צמצום גיוסים וביטול תקנים שאינם מאויישים". מאז חודש אוקטובר 2011 פיטרה פרטנר 1,200 עובדים.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן