הרוח המזרחית: ממשלת סין החדשה רוצה שינוי תרבותי וכלכלי

בתחילת חודש נובמבר, העולם יכיר את ההנהגה הסינית החדשה. הם עדיין יהיו חלק מהמפלגה הקומוניסטית אך ללא ספק הממשלה הטרייה תהיה שונה מאוד מקודמותיה. לממשלה הסינית החדשה יש משימה: לחולל מהפכה תרבותית במדינה הגדולה בעולם.

הנהגת סין החדשה תנסה להפוך את המדינה לאומה צרכנית, בניגוד להתבססותה על ייצוא כיום. הממשלה תנסה גם לשנות כיוון בתעשייה בסין שעד היום מתבססת בעיקר על ייצור ולהפוך אותה למדינה יוצרת וחדשנית. בנוסף סין החדשה צפויה להיות פתוחה יותר לעולם החיצוני. היא תנסה לעשות צעד משמעותי נוסף לכיוון מודרניזציה תרבותית. 

ראש ממשלת סין הנוכחי וון ג'יאובאו (מימין) ונשיא סין הו ג'ינטאו | צילום: רויטרס

ראש ממשלת סין הנוכחי וון ג'יאבאו אמר בסוף השבוע שלאחר השינוי בהנהגת המדינה, המתרחש אחד לעשור, תמשיך סין את הרפורמה המוסדית המונהגת בה ותחתור להמשך המודרניזציה בכלכלתה. "לפנינו כמה הזדמנויות פז לפיתוח המדינה" אמר וון בטקס שנערך לציון 63 שנה להקמת הרפובליקה הסינית. עוד אמר וון כי "כוח הפתיחות והשינוי יובילו את סין לעתיד בהיר יותר". 

הבחירות לממשלת סין החדשה ייערכו ב-8 בנומבר ולטענת וון גם המנהיגים החדשים של הרפובליקה ימשיכו להתבסס על הצלחות העבר ולבנות תוכניות פיתוח לכלכלת המדינה בעתיד. "מטרתנו היא לקדם מדיניות סוציאליסטית דמוקרטית בחברה ובחוק הסיני", אמר וון והסיף ,"אנו נשפר את אמות המידה המוסריות של בני עמינו ונעודד צמיחה והתפתחות בכל תחום". 

ההנהגה הסינית נחושה בדעתה לחולל מהפכה. אמנם שינוי מדיניות במדינה של מיליארד תושבים היא תקדים מאתגר אך מנהיגי הרפובליקה נחושים בדעתם ללמוד, לחקור ולהפוך את המדינה למובילה בכל תחום. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן