"הרחקת משקיעים משוק הנדל"ן – מגמה מסוכנת ולא טובה לצעירים"

"הרחקת משקיעים מהנדל"ן בישראל – שכל מדינה הייתה מוכנה לשלם להם שישקיעו בה – זו מגמה מסוכנת ולא טובה למדינת ישראל ולא לצעירים מחוסרי דיור המבקשים לשכור דירות למגורים", כך אומר היום יו"ר 'קרן פייר', שלמה גרופמן, בתגובה לדיווחי האוצר על ירידה חדה במספר המשקיעים בשוק הנדל"ן.

מנתונים שפרסם היום משרד האוצר לסיכום הרבעון הראשון של 2013 עולה כי ירידה חדה של 20% נרשמה ברכישת דירות להשקעה, לאחר עליה רצופה של ארבעה רבעונים. משקל המשקיעים בשוק ירד ל-21.5%, השיעור הנמוך ביותר מאז 2002. "לצערי, לצעירים, שאין ביכולתם לקנות דירות, לא יהיו דירות למגורים בהשכרה כי משקיעים לא יקנו כאן דירות".

מספר הדירות שמכרו משקיעים ברבעון הראשון של 2013 ירד ב-13% בהשוואה לרבעון הקודם, לאחר עליה מצטברת של 41% בארבעת הרבעונים האחרונים. שיעורי הירידה במכירות המשקיעים באזורי הפריפריה היו גבוהים בהשוואה למרכז.

 


"אני לא רואה בחיוב את יציאת המשקיעים משוק הנדל"ן, משום שאם אנו רוצים שיהיה שוק לשכירות במחירים יציבים, אנחנו צריכים את המשקיעים בשוק", אומר ברנרד רסקין, מנכ"ל רי/מקס ישראל המשקיעים פותרים כיום בעיה חברתית בישראל בעצם העובדה שהם מספקים לשוק דירות להשכרה. עבור מי שאינו יכול או אינו רוצה ליטול משכנתא, זהו הפתרון היחיד, ואין שום סיבה שנחבל בו".

רוני כהן, מנכ"ל חברת השיווק אלדר הוסיף כי הנתונים אינם רלוונטים כי מתייחסים לרבעון הראשון של השנה בעוד שאנחנו כבר בפתחו של הרבעון השלישי. "חבל שמשרד האוצר מנסה לסלף את המצב האמיתי בשוק הנדל"ן ומפרסם רק עכשיו את נתוני הרבעון הראשון", אומר כהן. "האוצר מסתיר את העובדה שבמהלך הרבעון השני, בין השאר בשל הגזרות שהוא הטיל על ענף הנדל"ן היה זינוק במכירת דירות חדשות". על פי נתוני אלדר מדובר על עלייה של 17 אחוזים לעומת הרבעון הראשון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן