הרכב החסכוני ביותר בעולם? 120 ק"מ לליטר בנזין

מילים רבות תוקדשנה בתערוכת המכוניות המתקיימת השבוע בלוס אנג'לס למכוניות החשמליות החסכניות בדלק. אבל ישנן גם כמה חדשות מדהימות אשר מגיעות מהכיוון השני. כמו למשל זו שאאודי עובדת על מכונית עירונית אשר מסוגלת לנסוע 120 ק"מ על ליטר בנזין אחד בלבד. לשם השוואה, המכוניות החסכוניות ביותר כיום צורכות ליטר אחד עבור 25 קילומטרים.

זוהי בהחלט הפתעה כשמדובר בחברה שמעולם לא נחשבה למנהיגת החסכון בדלק. אבל זה אמיתי. לדברי וולפגנג דורימר, ראש מערך הפיתוח הטכני החדש של אאודי, מבוססת המכונית החדשה על הפלטפורמה הנוכחית של אאודי A1.

המכונית תכלול ארבעה מושבים ואת כל האבזור שיש במכוניות טיפוסיות, כולל מיזוג אוויר. אם אתם מחפשים את המכונית הדומה ביותר לה, תהיה זו כנראה הסמארט, שנמכרת על ידי מרצדס, או אולי המיני קופר של BMW.

צילום: רויטרס

הפרטים אודות המכונית עדיין זעומים, אולם נשמע כאילו היא תהייה ניתנת באופן כלשהו גם לטעינה חשמלית, ותכלול מנוע בנזין קטן (ומכאן כינויה – מכונית הליטר). היא צפויה להבנות מפלטפורמת פלדה, נתון מפתיע בהתחשב בכך שרוב המכוניות נבנות מפלטפורמה של אלומיניום. אאודי בוחנת כעת דרכים להפיכת חלקי הפנים של המכונית לקלים יותר.

עפ"י הדיווחים נמצאת המכונית ככל הנראה במרחק של שלוש שנים מלהגיע לאולם התצוגה, ולא ידוע עדיין אם אאודי תמכור אותה בארה"ב. אולם פולקסווגן מעוניינת להפוך למותג היוקרה הגדול ביותר בעולם, יותר מ-BMW, מרצדס ולקסוס, ולכן אפשר להיות בטוחים שכבר בדקה אם המכונית החדשה תצליח גם בארצות הברית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן