הרף העליון להטבת 0% מע"מ לרוכשי דירות שלא שירתו בצבא יעמוד על 950 אלף שקל

הצעת החוק למע"מ 0% לרוכשי דירה ראשונה תכלול תקרת מחיר של 950 אלף שקל למי שלא שירתו בצבא , לעומת תקרה של 600 אלף שקל בלבד שהופיעה בגרסה הקודמת של הצעת החוק.

תקרת המחיר החדשה היא ביטוי לפשרה אליה הגיעו האוצר והיועץ המשפטי לממשלה, בעקבות ביקורת שהועלתה כנגד שר האוצר על כך שהחוק מפלה את האוכלוסייה החרדית והערבית שאינן משרתות בצבא. עיקר הביקורת התבססה על העובדה כי מאגר הדירות שמחירן עד 600 אלף שקל הוא מצומצם מאוד ואינו עולה על כמה מאות בודדות. כעת כאמור הושגה פשרה בנושא.


לפיד. הגיע עם היועמ"ש לפשרה | צילום: מרק ישראל סלם

הרף העליון לדירות עבור מי ששירתו בצבא, נותר כפי שנקבע בתחילה – 1.6 מיליון שקל. הקריטריונים הנוספים לקבלת ההטבה הם גיל של מעל 35, ילד אחד לפחות, וכן היותה של הדירה הנכס הראשון של בני הזוג. 

הצעת החוק שתובא לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב כוללת את פירוט הליך בירור הזכאות על ידי הציבור: באתר רשות המסים יפורסם שאלון ממוחשב באמצעותו יוכל כל מי שלהערכתו זכאי להטבה להזין את פרטיו (ללא צורך בהזדהות) ולבדוק את זכאותו. אם רוכש הדירה נמצא זכאי, יהיה עליו לעבור מתוך השאלון הממוחשב להמצאת תצהיר, בו יוצהר כי כל הנתונים שהקליד נכונים. את המסמך הזה בחתימת עו"ד, יגיש הרוכש למשרד מיסוי מקרקעין יחד עם ההצהרה על רכישת המקרקעין. במקביל, גם למוכר יהיה מדמה ממוחשב נפרד, בו יכול לבחון האם הדירה שהוא מוכר היא דירה מיטיבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן