הרפורמה הבאה של כחלון: חברה שלישית בשוק הטלוויזיה

שר התקשורת משה כחלון ממשיך ביוזמת הרפורמות המסחריות: אחרי שוק הסלולר שספג זעזוע עם הוזלת תעריפי השיחות, כעת הוחלט על מהלך דומה גם בשוק הטלוויזיה, שתוצאתו המקווה – הוזלת שירותי הלווין והכבלים, וזאת ע"י הפרטת מערך עידן + (DTT). הכוונה היא להוציא את הרפורמה לדרך כבר בחודשים הקרובים.

עובדי משרד התקשורת מכינים בהוראת השר הצעת חוק להכנסת מתחרה שלישית להוט ויס. החברה החדשה אמורה להתבסס על התשתית של עידן + (DTT) –  אשר כיום נמצאת בפיקוח הרשות השנייה שגם הקימה אותה. על פי החוק הקיים, ב-2014 היא אמורה לעבור לאחריות חברה ממשלתית או גוף ציבורי אחר. על פי נתוני משרד התקשורת בעידן + יש כיום כ-250 אלף משתמשים.

המכרז יוצע לגורמים פרטיים שיהיו מחויבים לאספקת חבילת ערוצי הבסיס כפי שנקבעו בחוק הטרי (18 במספר). ערוצים נוספים יוכלו להתווסף להיצע בהמשך, וכך גם להוות תחרות של ממש, בתחום התוכן, לחברות הקיימות. לפי גורמים במשרד התקשורת, הפלטפורמה של עידן + לא הביאה לתוצאות המצופות, והרפורמה הניזומה כעת למעשה אינה אלא תיקון פשוט לחוק הקיים, שאמור לייעל את התחרות כבר בטווח הקצר. משרד האוצר, כמסתמן מדיונים קודמים בנושא, צפוי לתמוך במהלך, הגם שהמודל העסקי הנלווה אליו טרם הובהר.

בתחילת השנה עבר בכנסת החוק להרחבת מערך הערוצים לעד 18, כשכיום הוא מונה 6 ערוצים (1 ,2 ,10 ,33, ערוץ הכנסת 99 וחינוכית 23). ערוצים יעודיים, דוגמת מוזיקה 24, ערוץ 9 , הערוץ הערבי ועוד – צפויים להתווסף בהמשך.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן