השבוע בוול סטריט – ההצגה המשולשת: הבנק הפדרלי, שיעור האבטלה ועונת הדוחות

שבוע המסחר בוול סטריט ייפתח היום וכבר מסתמן להיות שובר הקופות של הקיץ עם הצגה משולשת: הבנק הפדרלי, דו"ח תעסוקה והמשך עונת הדוחות.

מתוך שלושת המציגים, לבנק הפדרלי יש את הפוטנציאל הגדול ביותר לאכזב את השוק. ועידת השוק הפתוח צפויה צפויה לתת רמזים באשר לעתיד תוכנית ההרחבה הכמותית בהצהרה שתשחרר אחרי יומיים של דיונים.


יו"ר הבנק הפדרלי הרעיד את השווקים במאי האחרון כאשר אמר כי הבנק הפדרלי מתכנן לצמצם את הגירוי המוניטרי ברגע שהכלכלה האמריקנית תציג מספרים חזקים יותר. המשקיעים נותנים לדבריו של ברננקי משקל רב מאז כאשר כל מילה יכולה להתפרש כרמז לסופה של תוכנית רכישות האג"ח.


צילום: אילוסטרציה Ingimage/A.S.A.P

"הבנק הפדרלי יכול בקלות או להפחיד את המשקיעים או לעודד אותם וזאת בלי להגיד הרבה בכלל", אמר ברייאנט אוונס, מנהל הפרוטפוליו של חברת ניהול הנכסים, קוזאד במדינת אלינוי. "דבריו של הבנק יוצרים תגובה אוטומוטית עומצתית גם מחוץ לשוק".

כחלק ממדיניות ההרחבה הכמותית, הבנק הפדרלי קונה את החוב של משרד האוצר וזאת בכדי לתמוך בריבית האפסית אך עדיין להמריץ את הפעילות הכלכלית. שוק המניות נמצא בעליה מאז תחילת השנה, רבות בגלל אותה מדיניות.

ביום שישי יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה של חודש יולי. התאוששות שוק העבודה הוא מפתח מרכזי בקביעת מדיניות הבנק הפדרלי. ברננקי כבר התבטא ואמר כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים היסטורית וברמה אפסית (שם הם כבר 4 שנים) עד שארה"ב תצליח להוריד את שיעור האבטלה ל-6.5%.

על פי סקר רויטרס, בדו"ח התעסוקה הקרוב המעסיקים צפויים להוסיף כ-185 אלף מקומות עבודה, קצת נמוך יותר מהנתון של חודש יוני שעמד על 195 אלף. שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-7.5% בחודש יולי מרמתו הנוכחית שעומדת על 7.6%. "מבחינה היסטורית, חודש יולי הוא חודש חלש יותר בו המפעלים נוטים לצמצם פעילות", אומר אוונס.

כמו כן גם עונת הדוחות תימשך כאשר עד עכשיו 259 חברות הנסחרות במדד S&P 500 פרסמו את דוחותיהן. בשלב הנוכחי, עדכנו האנליסטים את הערכות המוקדמות וצופים כי ממוצע הצמיחה של החברות יעמוד על 4.1% ולא על 2.8% כפי שהעריכו טרם התחילה עונת הדוחות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן