השווקים המתפתחים שוב על הכוונת: "מילת המפתח היא סלקטיביות"

האיום על צמצום התמרוצים מצד הבנק הפדרלי בארצות הברית והעלאת ריבית ריסק את השווקים המתעוררים. במקרים מסוימים ערכם של מניות ואגרות חוב הגיעו לרמות שלא נראו מאז המשבר הפיננסי הגדול.

השפל אליו הגיעה שוקי ההון אחרי שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אותת בחודש מאי שהבנק צפוי לרסן בקרוב את תוכנית קניית האג"ח שלו אם הכלכלה תמשיך להציג נתונים משופרים דחף את המחירים למטה לרמות שנראו מאוד מושכות רק לפני כמה שבועות.

אבל עכשיו אחרי הגאות והשפל חוזרים המשקיעים לאט לאט ובזהירות להשקיע שוב בשווקים המתעוררים, גם כשהבינו כי קיים סיכון גדול שהשווקים ימשיכו לרדת. "אנחנו מתחילים להגדיל את החשיפה שלנו לשווקים המתעוררים באופן סלקטיבי", אמר אנדרס קלדרון, מנהל תיקים וסגן נשיא מחקר בחברת ההשקעות הגלובלית הנסברגר, פלורידה. "מילת המפתח היא סלקטיביות. אנחנו לא ממהרים פנימה".

צילום: רויטרס

למשקיעים יש את כל הסיבות להיות זהירים כעת: מנהלי קרנות רבים צופים צמיחה נמוכה יותר בשווקים המתעוררים. שווקים מסוימים אף סבלו לאחרונה מכמות גדולה של הון יוצא, וההאטה בסין השפיעה על כלכלות המתעוררות אחרות, ובמיוחד יצרני הסחורות. ובכל זאת ואחרי שנכתב כל זה, על פי הערכות, השווקים המתעוררים צפויים להמשיך ולגדול מהר יותר מאשר המדינות המפותחות.

"אם אתה מודאג לגבי ביצועים ברבעון-שניים הקרובים, אז קשה לנקוט אסטרטגיה גלויה לשווקים מתעוררים," אמר ג'ים מקדונלד, אסטרטג ההשקעות הראשי של צפון בנאמנות. "אבל אם יש תחזית ל12-18 החודשים הקרובים, האסטרטגיה עבור שווקים אלו תעבוד".
"אני לא יהיה מופתע, אם המניות בשווקים המתעוררים ירדו עוד יותר, כי עדיין יש בריחת הון משווקים אלו", אמר קלדרון של הנסברגר, שהוא משקיע במניות בשווקים המתעוררים, עם נכסים של כ 6.2 מליארד דולר.

באשר למדד MSCI של השווקים המתעוררים, שמהווה למעשה אמות מידה לביצועי השווקים, הוא צנח ב-11.3% מאז תחילת השנה כאשר את רב הירידה הוא עשה ב-6 שבועות האחרונים. בהשוואה אליו, מדד ה-MSCI של כל שוקי העולם נמצא בעליה של 4.8% מאז תחילת השנה כאשר ה-S&P 500 מחזיק עתה בתשואה של 12.8% לשנת 2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן