השופט קיבל את עסקת הטיעון: שולה זקן תרצה 11 חודשי מאסר

שולה זקן, אשת סודו של אהוד אולמרט, תרצה 11 חודשי מאסר בעקבות חלקה בפרשת הולילנד. זאת לאחר ששופט המחוזי דוד רוזן קיבל את עסקת הטיעון בין הפרקליטות לבין זקן, אף שהשמיע במהלך הדיון וגם בהחלטתו היום (ה') בצהריים דברים קשים על ההסכם שנחתם.

"העונש אינו עומד ואינו יכול לעמוד במתחמי הענישה בתיק זה. אני מתקשה לבנות קונסטרוקציה משפטית שתצדיק את העונש המתבקש בהסדר הטיעון", אמר רוזן בתחילת החלטתו. "העבירות בהן הורשעה הן עבירות בזויות. הנאשמת פעלה בבוגדנות. היא פעלה מתוך חמדנות והיתה ראויה לעונש של מאסר לשנים של ארוכות".

את מורת רוחו של רוזן הוא השמיע כבר בתום דיון הבוקר, בטרם אישר את העסקה. "קשה לי להסתיר את דעתי שהיא לא נוחה עם ההסדר. לדעתי, היא צריכה לרצות עונש שהמינימום שלו הוא חמש שנות מאסר".

רוזן קבע הפסקה של חצי שעה ולאחר מכן האריך אותה על מנת שיוכל לקבל החלטה. הוא רמז כבר לפני גזר דינו כי יקבל את העסקה: "לא תהיה הפתעה. התוצאה די נתונה לכם. אני לא צופה הפתעה, אבל אני הרבה פעמים מפתיע גם את עצמי. אני נמצא במסגרת. אני חייב להרכין את ראשי להלכות בית המשפט העליון".

במסגרת עסקת הטיעון, תשלם זקן גם קנס של 25 אלף דולר. היא נענשה גם בשנתיים וחודש על תנאי. כמו כן, התמונה והטבעת שקיבלה יוחרמו ממנה. היא תחל את ריצוי עונשה ב-1 בספטמבר. העסקה נחתמה בתמורה לכך שזקן העבירה ראיות כנגד אולמרט, לרבות שמונה קלטות, המוכיחות כי שיבש לכאורה הליכי משפט.

שולה זקן, "מאמינה רק באלוהים" | צילום: מרק ישראל סלם

"היא אף פעם לא קיבלה פנסיה"

במהלך הדיון נשאה זקן נאום מרגש. "לא יכולתי יותר עם השקר. אהוד אולמרט השתמש בי. לכן אני הגעתי להסדר", אמרה על דוכן העדים בדיון הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי. "אני בנאדם. כבר לא יכולתי עם המעמסה הזו".

זקן גם הודתה: "הגעתי לפרקליטות כשהבנתי שעורך הדין של אולמרט (רועי בלכר) קורא לי שקרנית בטלוויזיה. הוא צדק, אבל שיקרתי לבקשתו. אני מבינה היום עד כמה טעיתי. נמאס לי שהכל עלי. להגיד שאני עשיתי את זה, כשאני מדברת בשבחו, ואחר כך להפיל את הכל עלי? גם לי יש ילדים".

היא הביעה צער על דוכן העדים. לשופט סיפרה: "הייתי מקבלת את הכסף מדכנר, נותנת לאהוד. הוא היה סופר. מוציא סכום שהיה רוצה להוציא לעצמו. הייתי מחברת אז את דכנר לאהוד כדי שיגיד תודה. אני הייתי מעבירה לאורי מסר ורושמת ביומן. הרבה כספים קיבלנו כשהייתי בחופשת לידה בבית. הסכום המשמעותי של הכספים נשארו אצל אהוד". השופט השמיע מילים קשות על זקן במהלך דיון הטיעונים לעונש ואמר כי "היא הייתה מחוללת פשע עצמאית לחלוטין".

עו״ד עופר בר טל, סנגורה של זקן, הסביר כי הקליטה את אולמרט "מסיבה מאוד פרוזאית". "כשזקן הלכה למשטרה בפעם ראשונה, היא הקליטה אותו מכיוון שבתקופה של ניהול המשפטים, מהשנים האחרונות, היא כבר לא עבדה איתו יום יום. הפגישות ביניהם היו בבית משפט, ופה ושם לעיתים נדירות היו פגישות ממש. ואז בני משפחה שאלו אותה. 'מה הוא אמר'?, 'מה את אמרת?'. בסופו של דבר היא הקליטה כדי להוריד אותם מעליה. בתחילה היא סברה שאין בהקלטות שום דבר".

ברטל דיבר גם על מצבה הנפשי של זקן ואמר כי "היום היא נמצאת במקום של תשובה". "זה לא פשוט לפתוח בערב שבת את הטלוויזיה ולראות את הדמות שלה ב'ארץ נהדרת'", הוסיף, "לא פשוט שהשם שלה הפך לנרדף לשחיתות. אין מעסיק שירצה להעסיק אותה עכשיו. גם זה לא פשוט. היא אף פעם לא קיבלה פנסיה, כי תמיד היא הייתה מינוי של אולמרט, בחוזה אישי, ללא פנסיה, אין לה פנסיה".


רוזן, היה גוזר חמש שנים על זקן |  צילום: תומר אפלבאום, יח"צ

"הראיות מצדיקות כתב אישום נוסף נגד אולמרט"

"היינו ערים היטב לשלב המאוחר מאד בו נעשתה הפניה, ואף האינטרסים שעמדו על הפרק היו נהירים לנו היטב", אמר נציג הפרקליטות עו"ד יונתן תדמור לשופט בפתח הדיון, "לנאשמת היה אינטרס להגיע עם המדינה להבנות ביחס לעונשה בשלב הזה של ההליך. מטעמים אלו נהגנו בזהירות יתרה. אף על פי כן, לא מנענו ממנה למסור גרסה במשטרה ללא כל מחויבות מצידנו".

תדמור התייחס לראיות שהועברו על ידי זקן – קלטות המתעדות שיחות ומפגשים בינהו בין אולמרט לאורך כמה שנים, וכן שיחות עם עורך הדין נבות תל צור. "היה בראיות מידע רלוונטי להכרעה והן העלו חשד לשיבוש הליכי חקירה מצידו של אולמרט", אמר והוסיף כי "לאחר שהראיות הוצגו וזקן נחקרה הוחלט לחתום עימה על הסדר הטיעון".

נציג הפרקליטות גם הוסיף כי הראיות מצדיקות פתיחה בחקירה ובחינת כתב אישום נוסף על שיבוש הליכי משפט נגד אולמרט, ואמר כי יש בהן כדי לתרום להכרעה בערעור בעניינו בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. לדבריו, באחת ההקלטות, היתה התייחסות של אולמרט לקבלת סכום של 60 אלף שקל.

תדמור הודה בדיון כי הפרקליטות מודעת שהעונש שהיה צריך לבקש ביחס לזקן אמור להיות גבוה "פי תשע" כהגדרתו. עם זאת, הבהיר, כי זקן צפויה לשבת מאחורי סורג ובריח ולא תהיה חסינה מדין.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן