השוק מתקרר: מספר עסקאות הנדל"ן ירד ב-11% ברבעון האחרון

שוק הנדל"ן למגורים מתקרר: לאחר ארבעה רבעונים רצופים של עליות – מספר העסקאות ברבעון הראשון של 2013 ירד ב-11% בהשוואה לרבעון הקודם. כך עולה מנתונים שפרסם היום משרד האוצר לסיכום הרבעון הראשון של 2013. 

ברבעון הראשון של 2013 התעצמה הירידה ברכישת דירות ע"י זוגות צעירים, אשר רשמה ירידה של 7%, בהמשך לירידה של 2% ברבעון הקודם. לראשונה מאז הרבעון הרביעי של 2011 נרשמה ירידה ברכישת דירות ע"י משפרי דיור: מספר הדירות שרכשו ברבעון הראשון של 2013 עמד על 9,900 דירות, ירידה של 9% בהשוואה לרבעון הקודם, וזאת לאחר ארבעה רבעונים רצופים של עליות.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

ירידה חדה של 20% נרשמה ברכישת דירות להשקעה, לאחר עליה רצופה של ארבעה רבעונים. משקל המשקיעים בשוק ירד ל-21.5%, השיעור הנמוך ביותר מאז 2002.

צילום: אהוד כהנים

מספר הדירות שמכרו משקיעים ברבעון הראשון של 2013 ירד ב-13% בהשוואה לרבעון הקודם, לאחר עליה מצטברת של 41% בארבעת הרבעונים האחרונים. שיעורי הירידה במכירות המשקיעים באזורי הפריפריה היו גבוהים בהשוואה למרכז. באזור ת"א, לעומת זאת, נרשמה עליה במכירות המשקיעים. משקלם מסך מהעסקאות בדירות יד שניה הגיע ל-24%, השיעור הגבוה ביותר בשנים האחרונות.

ברבעון הראשון של 2013 נרשמה ירידה של 12% ברכישת דירות יד שניה, וזאת לאחר ארבעה רבעונים רצופים של עליה בשיעור מצטבר של 30% מאז רמות השפל של הרבעון האחרון ב-2011. 

ברבעון הראשון של 2013 נרשמה גם ירידה של 6% ברכישת דירות חדשות בהשוואה לרבעון הקודם. עליה משמעותית במכירות נרשמה לעומת זאת באזורי ת"א והמרכז, אולם ירידה חדה במכירות באזור השפלה הטתה את הכף כלפי מטה.

מתוך נתוני האוצר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן