השותפות בקידוח שרה החליטו: נוטשות את הפרויקט

החברות השותפות ברישיון הקידוח באתר שרה החליטו לנטוש את באר הקידוח. זאת לאחר שעל פי ממצאי הקידוח ועל פי מידע שהתקבל מהמפעיל, לא נמצאו בקידוח כמויות מסחריות של הידרוקרבונים.

עם זאת, על פי מידע שנמסר לשותפים ברישיון על ידי המפעיל, עשויות תוצאות הלוגים בצירוף חולות באיכות גבוהה שנמצאו בקידוח להעיד לכאורה כי קיימת בשטח הרישיון מערכת הידרוקרבונים פעילה. המידע הנ"ל יאפשר בחינה מחודשת של פוטנציאל משאבי הגז והנפט בשטח הרישיון ובחינת ביצוע קידוחי אקספלורציה נוספים ברישיון בעתיד.

הסכום שהוצא בגין הקידוח עד לנטישה עמד על כ-48.5 מיליון דולר. ההוצאות הצפויות לשיקום אתר הקידוח (הוצאות הנטישה) נאמדות בכ-7 מיליון דולר. החברות בוחנות את ההשלכות החשבונאיות של ההחלטה לנטוש את באר הקידוח על הדוחות הכספיים של החברה.

אתמול התברר כאמור לשותפות, חברות מודיעין אנרגיה, הכשרה אנרגיה ו-IPC כי חברת GGR הקנדית המבצעת את הקידוח בפרויקט חיפוש הגז הטבעי באתר "שרה" לא מצאה בו כמויות גז מסחריות. הודעה זו הגיעה כחודש לאחר שממצאים דומים הגיעו מאתר "מירה" הנמצא בסמוך. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהודעה שפרסמו אתמול השותפות נאמר: "במהלך הקידוח המפעיל ביצע בקידוח בדיקות לוגים תוך כדי קדיחה בהם לא נמצאו סימני פטרוליום משמעותיים. על פי מידע שמסר המפעיל לשותפים ברישיון, נמצאו בקידוח חולות באיכות גבוהה, אך רווים במים בנקודת הקידוח. מניתוח ממצאי הקידוח, לרבות הלוגים, נמצא כי הקידוח הינו קידוח יבש".

הקידוח ברישיון "שרה" הגיע בימים האחרונים לשכבת המטרה שלו. על פי דיווחים קודמים של החברות, באתר היה סיכוי של 43% למצוא כ-42 מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי, אולם הערכות אלה התגלו כעת כלא נכונות. 

עופר נמרודי בעל השליטה בחברת הכשרה אנרגיה | צילום: יח"צ

רישיון "שרה" נמצא כ-60 ק"מ מערבית לחופי ישראל, סמוך לרישיון "מירה" וכן לאתר "תמר". השותפות ברישיון הן הכשרה אנרגיה המחזיקה ב-42% מהרישיון, מודיעין אנרגיה, בבעלות קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר המחזיקה ב-29%, חברת GGR הקנדית המחזיקה ב-5%, כאשר השליטה ב-31% ממנה נמצאת אצל הכשרה אנרגיה וחברת איי.פי.סי אנרגיה עם 13.6% מהרישיון.

קידוח "מירה" היה אמור להסתיים בתחילת אוגוסט, אולם אז החלו דיווחים על בעיות בהן נתקלו השותפות, ועל היעדר סימנים לגז בשכבת המטרה. בתגובה, שיחררו החברות לבורסה הודעה שבה נכתב כי עדיין לא הגיעו לשכבת מטרת הגז שנמצאת בעומק של 4,800-5,000 מטר. כעת, כאמור, הגיעו אל שכבת המטרה, אולם לא מצאו סימני גז משמעותיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן