השחיתות בנמל אשדוד: בן זקן שוחרר בתנאים מגבילים, אשכנזי מסר עדות במשטרה

התפתחויות חדשות בפרשת השוחד בנמל אשדוד. הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, נחקר גם הוא, אולם חקירתו לא נעשתה באזהרה. משמעות הדבר היא שאשכנזי אינו חשוד בפרשה.

אשכנזי שימש כמנכ"ל חברת שמן שבבעלות ג'קי בן זקן. החברה חשודה גם היא במעורבות בפרשה. בתוך כך, המשטרה שחררה בתאים מגבילים את בעלי קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד ואיש העסקים בן זקן, לאחר שזה נחקר באזהרה בפרשה.

על פי החשד נהנה בן זקן, כמו גם חברותיו, מעדיפות בפעילות בנמל אשדוד. עם זאת, חלק מהחברות שברשותו נאלצו לשכור את שירותיה של חברת דנה, שאליה נקשר שמו של אלון חסן.

בשעות הצהריים הותר לפרסם כי יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, גם הוא בין 15 העצורים בפרשה, ומעצרו אף הוארך בשבעה ימים נוספים. בין העצורים הנוספים ששמם הותר לפרסום: אורי בלטר, מנכ"ל חברת דנה, שוקי סגיס, מנכ"ל נמל אשדוד, דוד חסן (45) סמנכ"ל תפעול בדנה ורונן ברוך (46) מחברת קליר.


אשכנזי. מסר עדות | צילום: מרק ישראל סלם

העובדים שנעצרו חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

מחקירת המשטרה עלה חשד לפיו גורמים בנמל, וביניהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם, ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות.

עוד עולה מממצאי החקירה חשד כי אותם עובדים לא בחלו באמצעים כדי לקדם בעקיפין את עניינם, גם אם מדובר היה בפגיעה כלכלית להכנסות הנמל. הם הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות, אשר ביקשו לפעול או לספק שירותים בנמל, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו לקדם.

לעתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן