השייטת פשטה על אתר לשיגור רקטות ארוכות טווח ברצועת עזה

פעילות קרקעית ראשונה של צה"ל בתוך עזה. כח של השייטת פשט הלילה (בין שבת לראשון) על מתחם ממנו נורו רקטות ארוכות טווח רבות ברצועת עזה.

במהלך הפעולה נפתחה על החיילים אש. הם השיבו ירי ופגעו בצד השני. ארבעה חיילים נפצעו באורח קל. הם פונו לטיפול בבית חולים בישראל. בצה"ל הבהירו לאחר הפעולה כי ימשיכו ויפגעו בכל גורם, אשר מפעיל טרור כנגד מדינת ישראל.

מדובר כאמור במבצע ראשון על אדמת עזה מאז החל מבצע "צוק איתן" לפני ששה ימים במטרה לעצור את הירי מהרצועה לעבר שטח ישראל. עד כה, ישראל תקפה מהאוויר מאות יעדים וגם הלילה המשיכה לעשות כן לאחר ערב של ירי מסיבי.

אמש נורו עשרות מטחים כבדים ליישובי עוטף עזה והסביבה, אשדוד, באר שבע, דימונה, אשקלון, גוש דן והשפלה, ירושלים, ים המלח , חברון, בית לחם וגוש עציון. ארגון חמאס אף איים לירות רקטות חדשות לעבר ישראל בשעה 21.00 בערב לעבר תל אביב, וכן מספר דקות לחאר הדד ליין שציב נשמעו אזעקות ביישובי המרכז, אך איש לא נפגע.


עזה, התקיפות כבר לא רק מהאוויר | צילום: רויטרס

מאוחר יותר, נפתחה אש גם בחזית נוספת – הצפונית. שתי רקטות שוגרו מלבנון לאזור הגליל המערבי. אין נפגעים, נזק נגרם למשק חקלאי. צה"ל הגיב פעמיים בירי ארטילרי כבד לעבר מרחב הירי בשטח לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שתי נפילות בגליל המערבי. כוחות צה"ל סרקו את האזור מחשש לנפילות נוספות ומסוקים הוזנקו לאזור. ארגון פלסטיני לבנוני לקח אחריות על הירי. כלי תקשורת לבנוניים דיווחו על שלושה שיגורים מאזור צור בדרום המדינה.

עם זאת, עם תחילת יומו השישי של מבצע "צוק איתן", ניתן לומר כי זה היה לילה השקט יחסית, כאשר מחצות ועד לארבע בבוקר לא דווח על ירי .

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן