השכלה גבוהה בחינם: הסטארט אפ שמלמד מקצוע בלי לצאת מהבית

מייסדי הסטארט אפ קורסרה דפני קולר ואנדרו נ.ג חושבים בגדול. פלטפורמת הלימודים האינטרנטית שהקימו היא בת פחות משנתיים, אך הצליחה למשוך עד כה יותר מ-4 מיליון סטודנטים רשומים. כעת הודיעה החברה על גיוס 43 מיליון דולר בסבב חדש, ושילשה את כמות המזומן הזמין לה לצורך התרחבות.

קורסרה היא אחת ממספר חברות סטארט אפ צומחות (יחד עם udacity ו-EdX) אשר משמשמת כפלטפורמה להשכלה גבוהה חינמית. הנושאים נעים ממדעי המחשב ועד היסטוריה ושירה. המורים בקורסרה כוללים מרצים מוכרים מ-73 אוניברסיטאות בעולם, החל מבראון ועד אוניברסיטת טוקיו (וגם הטכניון, אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית הצטרפו באחרונה למיזם).

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.


קורסרה | צילום מסך

אז מה הלאה? רמזים לעתיד החברה אפשר למצוא בחברות שהשקיעו בה בסבב האחרון. בסבב קודם, כשהחברה גייסה 22 מיליון דולר, היא פנתה בעיקר לחברות מרכזיות בעמק הסיליקון. בסבב האחרון, קורסרה גייסה את מרבית הכסף משלוש קרנות המתמחות בטכנולוגיות חינוך (GSV Capital, Laureate Education  ו-Learn Capital). שאר הסכום מגיע מקרן ההשקעות של הבנק העולמי, כמו גם מהיזם הרוסי יורי מילנר.

המשמעות הברורה: עתידה של קורסרה טמון בפדגוגיה טובה יותר וגלובליזציה גדולה יותר. בראיון בעקבות הגיוס אמרה קולר שהיא רוצה לשפר את הטכנולוגיה של קורסרה, כך שתספק לסטודנטים "חוויה טובה אפילו יותר" במהלך קורסים. היא ציינה שקורסרה התחילה לבנות צוות מובייל, כך שהסטודנטים בשווקים המתפתחים – שאין להם גישה מסביב לשעון למחשב ולאינטרנט – יוכלו ללמוד חלק מהקורסים דרך הסלולרי.

עוד בתוכנית של קולר: פתיחת קורסרה למפתחי אפליקציות, כך שמדריך פרטי או קבוצת סטודנטים יוכלו לבנות אפליקציה ייעודית שתאפשר אינטרקציה פשוטה יותר בין הסטודנטים. "אנשים לומדים טוב יותר בסביבה חברתית", אומר קולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן