השלט החכם בעולם: כל מכשירי החשמל בבית ינוהלו דרך מכשיר אחד

בעשור האחרון, פיתחה חברת Savant מערכת בקרה אוטומטית לאלפיון העליון, באמצעותו נוהלה בקרת החשמל על כל המכשירים החשמליים בבתי היוקרה. השירות היקר, שעתה יונגש גם למעמד הביניים, עשוי להגיע לבתים רבים בעולם ולשנות את תפיסת השימוש שלנו לבלי היכר, עבור 500 דולר בלבד. השלט החכם יוצג למכירה החל מדצמבר 2015.

"אנחנו רוצים להפיץ את השירות לכל בית באשר הוא. לא רק לעשירים", אומר וויליאם לינץ', מנכ"ל החברה. אחד מהמשתמשים המפורסמים של שלט ה- Savant היה סטיב ג'ובס, מנכ"ל Apple, שנהג להשיט את היאכטה המפוארת שלו, "ונוס".

בשלב זה, השלט יימכר עם מכשיר קצה שיתקשר עם מספר מוגבל של מכשירים כמו וידאו בוקס, אוזניות, ספיקרים וכלל, מכשירים מבוססי Wifi ובלוטות'. בחברה טוענים, שבעתיד, יוכל השלט לתקשר עם יותר מ-380 אלף מכשירי קצה ולמעשה יהפוך לשלט אוניברסלי שיאפשר לנו לנהל את חיינו מבוססי הגאדג'טים בקלות יתירה. יומרני ומפתה גם יחד.

השלט החכם

השלט מבוסס האנדרואיד נראה כמו כל שלט רגיל, עם כפתורים סטנדרטיים המאפשרים לעצור פעולה, להעביר אחורה או קדימה וללחוץ באופן פשטני play. השוני עם זאת, הוא תוספת של מסך מגיע ושליטה דרך הוראות קוליות הייחודיות למשתמש ספציפי. חווית המשתמש אגב, היא נגזרת של עיצוב מוקפד פרי יצירתו של רוברט ברונר, לשעבר ראש תחום עיצוב תעשייתי ב- Apple.

בשורת השלט החכם כבר יצאה אל השוק כשחברת לוגיטק הרמוני שיווקה שלט חכם משלה, בכ-350 דולר. נראה, כי השוק מוכן לאתגר הטכנולוגי הבא, אך האם בעולם רווי אפליקציות באמצעותן מתנהלים חיינו, האדם הממוצע ישתעבד למכשיר טכנולוגי אחד בלבד? עד שנגלה, חברת Savant מנסה לשכנע שזה הצעד הנכון: "יצרנו מכשיר איכותי שאמנם לא עולה גרושים, אך פועל בצורה הכי נכונה לדור שחי ונושם טכנולוגיה", מסכם ויליאם לינץ', מנכ"ל החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן