השנה של פייסבוק במספרים: סיכום המשתמשים ברחבי העולם

במגזין סוף השנה שהציגה פייסבוק, ונחשף על ידי אתר TechCrunch, ניתן לראות מגמות גדילה בינלאומיות – במובייל ובווב. לצד ההתמקדות של המגזין במגוון מדינות באירופה כגון גרמניה, בריטניה, צרפת, ספרד, איטליה ושוודיה ניתן למצוא גם שתי נציגות מהמזרח התיכון: תורכיה וישראל.

המידע אותו חושפת החברה מציג את כמות המשתמשים הפעילים היומיים (DAU) וכמות המשתמשים הפעילים בכל חודש (MAU) בווב ובמובייל. בנוסף, החברה מציגה את אחוזי המשתמשים בכל מדינה הגולשים ברשת החברתית וכמה מהם אכן חוזרים שוב ושוב, מה שמציג תמונה חיובית עבור פייסבוק.

בעוד שהמובייל עדיין לא הצליח להשתלט על השוק והנתונים מציגים רוב, גם אם קטן, למשתמשי הווב, נראה כי מדובר במגמת עלייה מעניינת עבור הרשת החברתית.


השימוש בפייסבוק במובייל במגמת עליה | צילום: רויטרס

הנתונים היבשים

בריטניה – בכל הנוגע לכמות המשתמשים נראה כי הממלכה המאוחדת התמכרה לרשת החברתית, שכן היא מונה 24 מיליון DAU ו-33 מיליון MAU, המהווים 69% מסך משתמשי האינטרנט במדינה. גם במובייל ניתן לראות נתונים מרשימים של 20 מיליון DAU ו-26 מיליון MAU, המהווים 51% מסך משתמשי המובייל, כאשר 73% מכלל המשתמשים חוזרים אל הרשת החברתית מידי יום.

גרמניה – הנתונים מציגים כי קיים רוב משמעותי מצד משתמשי הווב: 19 מיליון DAU ו-25 מיליון MAU, המונים 43% ממשתמשי האינטרנט במדינה. במובייל הנתונים עומדים על 13 מיליון DAU ו-18 מיליון MAU, המונים 27% ממשתמשי המובייל. בסך הכל, 76% מהמשתמשים חוזרים אל הרשת החברתית מידי יום.

צרפת – גם כאן ניתן לראות עדיפות לווב, עם 18 מיליון DAU ו-26 מיליון MAU בסך של 63% ממשתמשי האינטרנט. במובייל הנתונים עומדים על 11 DAU ו-17 MAU, בסך של 33% ממשתמשי המובייל, כאשר בסך הכל, 69 אחוזים מהמשתמשים חוזרים מידי יום.

ספרד – 12 מיליון DAU ו-18 מיליון MAU, המונים 58% ממשתמשי האינטרנט במדינה. במובייל האחוזים נמוכים משמעותית, עם 8.1 DAU ו-13 מיליון MAU, המונים 32% משתמשי המובייל. 67% מהמשתמשים חוזרים אל הרשת החברתית מידי יום.

איטליה – 17 מיליון DAU ו-23 MAU בווב, המונים 71% מהמשתמשים במדינה. במובייל מדובר על 10 מיליון DAU ו-16 מיליון MAU, המונים 32% ממשתמשי המובייל. כאן המצב מעט משתפר בכל הנוגע למשתמשים החוזרים אל הרשת החברתית, בסך של 74%. 

שוודיה – כאן ניתן לראות ירידה בכמות המשתמשים, עם 3.8 מיליון DAU ו-4.9 MAU, אך אלה עדיין מהווים 57% ממשתמשי האינטרנט. במובייל מוצגת מגמה דומה, עם 3 מיליון DAU ו-4 מיליון MAU, המהווים 53% ממשתמשי המובייל. למרות המספרים הנמוכים, 78% מהמשתמשים גולשים מידי יום אל הרשת החברתית.

תורכיה – 19 מיליון DAU ו-33 מיליון MAU בווב לצד 3.5 מיליון DAU ו-20 מיליון MAU במובייל. בעוד שפייסבוק לא מציגה את האחוז הכולל של משתמשי המובייל או הווב במדינה הגולשים ברשת החברתית, היא כן מוסיפה כי 74% מכלל המשתמשים חוזרים אליה מידי יום.

ישראל – כמובן שאת הטוב ביותר שמרנו לסוף. במדינתנו הקטנה ניתן למצוא 2.7 מיליון DAU ו-3.8 מיליון MAU בווב לצד 2 מיליון DAU ו-2.9 מיליון MAU במובייל. למרות המספרים הנמוכים, נראה כי העם הישראלי מכור לרשת החברתית ו-71% מהמשתמשים דואגים לחזור אליה מידי יום.


עדיין נאמנים לפייסבוק. 71% מהמשתמשים בישראל חוזרים מדי יום | צילום: רויטרס

תחילתה של מגמה?

בעוד שפייסבוק לא חשפה מידע נוסף אודות ישראל, ניתן להודות כי 2013 הייתה שנה טובה לרשת החברתית בראייה הישראלית. לצד הנתונים היבשים המציגים כמות משתמשים משמעותית המגיעים אל הרשת החברתית באמצעות מכשירים סלולריים, עם כמות משתמשים חוזרים גדולה במיוחד, אין ספק שהאירוע החשוב ביותר בראייה המקומית הוא כניסתה של הרשת החברתית לישראל ופתיחת מרכז פיתוח ברמת גן, לאחר רכישתה של Onavo.

השאלה המתבקשת היא האם פייסבוק תמשיך לפרסם את הנתונים הללו גם במידה ותחווה ירידה בכמות המשתמשים, או שלאור העובדה שהיא סוגרת את השנה במגמה חיובית החליטה לחשוף את המספרים לכולם? כנראה שיהיה עלינו להמתין לפחות עד סוף הרבעון הראשון על מנת לגלות.

לכתבה בגי'טיים

עוד בגיקטיים:

8 תובנות על ניהול מוצר מ-Harvard Business School

מחשב ברשת BBC נפרץ, ההאקר ניסה למכור גישה אליו דרך פורומים

חנויות צד שלישי מוכרות אפליקציות זהות ופרוצות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן