“השקעות הפרייבט אקוויטי בישראל צנחו ב-72%”

היקף עסקאות הפרייבט אקוויטי בישראל צנח ברבעון הראשון ב-72% והגיעו לשפל בפעם השניה בשלוש שנים, כך עולה מנתונים של חברת המחקר IVC חברת עורכי הדין GKH. על פי הדוח, שש עסקאות פרייבט אקוויטי שבוצעו בין החודשים ינואר ומרץ הוערכו בכ-192 מיליון דולר. 

עוד עולה מהנתונים כי ההשקעה הישירה הגדולה ביותר ברבעון הייתה של 100 מיליון דולר בבטר פלייס. ההשקעה תפסה נתח של 52% מסך ההשקעות ברבעון, עם 100 מיליון דולר שהושקעו על ידי משקיעים מוסדיים ותאגידיים ישראלים וזרים. שווי העסקה הממוצעת ברבעון עמד על 32 מיליון דולר, בהשוואה ל- 86 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012 ו-12 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2012.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מ-IVC מדווחים כי 35% מסך ההשקעות ברבעון הראשון הגיעו מקרנות פרייבט אקוויטי ישראליות. השקעתן של הקרנות המקומיות הסתכמה ב-67 מיליון דולר. קרן פימי ביצעה את עסקת הפרייבט אקוויטי הגדולה ביותר מבין הקרנות הישראליות, עם מכירת חלקה באוברסיז קומרס, חברת שירותים לוגיסטיים, בסכום של 30 מיליון דולר. העסקה תפסה נתח של 45% מכלל ההשקעות של הקרנות הישראליות ברבעון. 


בטר פלייס | צילום: רויטרס

ברבעון הראשון של שנת 2013, סקטור הקלינטק הוביל את ההשקעות בפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות, עם נתח של 63% מהשווי הכולל של העסקאות. זאת בהשוואה ל-12% בלבד שהסקטור קיבל ברבעון הרביעי של 2012, כאשר ברבעון הראשון של 2012 לא בוצעו כלל עסקאות קלינטק. עסקאות בתחום השירותים היוו 16% וסקטור הקמעונאות משך 13% מסך ההשקעות ברבעון.

מנהלת המחקר ב- IVC מריאנה שפירה ציינה כי "ברבעון הראשון ראינו את מספר עסקאות הפרייבט אקוויטי הקטן ביותר בשלושת השנים האחרונות. אבל אין להסיק מכך כי משקיעי פרייבט אקוויטי איבדו את התיאבון להשקעות בחברות ישראליות. קרנות פרייבט אקוויטי ישראליות גייסו בשנת 2012 כפול מההון שגויס בשנת 2011, וגיוסי הון לקרנות נוספות נמשכים ב- 2013. לפיכך צפויה התגברות פעילות הפרייבט אקוויטי בהמשך השנה, שכן התעשיה המקומית מאופיינת בהפכפכות בולטת".

10 קרנות ההשקעה הפרטיות המובילות בישראל

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן