השר אהרונוביץ': "לא יהיו פקקי ענק, למדנו לקח מביקורים קודמים"

ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בישראל, גורר עמו הערכות מיוחדת של המשטרה. כבישים יחסמו, נתיבים יסגרו וחלקם הגדול של אזרחי ישראל ידרשו לסבלנות רבה, בעיקר בצירים המובילים לריושלים ובתוכה. 

אולם השר לבטחון פנים מבטיח הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי המשטרה למדה את הלקחים מביקורי העבר: "ירושלים מתורגלת בביקורים, והמשטרה יודעת איך להתנהג ולהפנות את הנהגים לדרכים חלופיות. אני סומך על תושבי הבירה".

"זהו מבצע ברמה לאומית", הוסיף אהרונוביץ', "האיומים המרכזיים הם חשש לפגיעה במהלך התקין של הביקור, כל תסריט נלקח בחשבון. יש כאן מספר מעגלי אבטחה, כשהאחריות הכוללת היא על המשטרה. ישנם מעגלים שלנו ומעגלים של האמריקאים, כל דבר נבחן ונעשה בשיתוף פעולה. ההכנות לקחו חודשים".

צילום: אופיר פרימט

על הערכות המשטרה בכבישים אמר אהרונוביץ': "ירושלים תעמוד במרכז, כביש מספר אחת יהיה סגור לפרקי זמן כי השיירה של הנשיא צריכה לעבור. בביקור כזה אסור שיהיו תקלות, נעשה את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה בצירים. צריך להבין את ההערכות שלנו".

גם לפן המדיני התייחס אהרונוביץ': "לטעמי זה ביקור בעל משמעות מדינית, הקשר בין ראש הממשלה לאובמה חשוב מאוד. חשוב ישעלו כל הנושאים המדיניים, סוריה, הפלסטינים, איראן. אלה נושאים שעומדים על סדר היום שלנו וגם של ארה"ב".

היום ייסגר כביש מספר 1 לתנועת כלי רכב מנתב"ג לכיוון ירושלים החל משעה 13:15 למשך כשעה. בשעות הבוקר מירושלים לכיוון נתב"ג צפויים שיבושים בתנועה. ביום שישי, ה-22.3, ייסגר הכביש לתנועה מירושלים לכיוון נתב"ג.

ביום חמישי, ה-21.3, בין השעות 08:30 – 09:15, תיחסם התנועה מצומת חיזמה לבית אל. ציר חלופי – דרך אלון וכביש 465 מצומת המשטרה הבריטית לצומת שילה.

רחובות בירושלים שיהיו סגורים במהלך כל ימי הביקור לתנועת רכב ולחניה: רחוב המלך דוד מצומת המכס ועד גן הפעמון, אמיל בוטה, מאפו, לינקולן, וושינגטון לכיוון המלך דוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן