התאחדות המלונות: "הטלת מע"מ על התיירות הנכנסת – אפליה"

ראשי תעשיית התיירות טוענים כי קמו הבוקר "נסערים" בעקבות הפרסומים כי האוצר עשוי להטיל מע"מ על שירותי התיירות הנכנסת במסגרת חוק ההסדרים. בהתאחדות המלונות בישראל מסרו היום כי הם נערכים למאבק ציבורי גדול נגד כוונות האוצר, במידה ואכן מדובר במהלך אמיתי. ביום ראשון הקרוב אף יתקיים כינוס חירום של התאחדות המלונות להערכת מצב ושקילת צעדי המאבק.

"זהו רעיון מוטעה, שאין בו שום היגיון, ודאי לא כלכלי", טוען נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן. "הטלת המס לא תצמצם את הגרעון והאבטלה, אלא להיפך. הממשלה מעבירה לתעשיית התיירות שני מסרים מנוגדים והפוכים: מצד אחד משדרת שיש אינטרס ברור להוביל לצמיחה בתיירות, ודאי בתקופה של גירעונות גדולים בתקציב. מצד שני, אנו מתבשרים כי אותה ממשלה שוקלת להטיל לראשונה מע"מ על תיירים, ולמעשה לפגוע בתיירות בשעה של משבר, שמקורו במבצע עמוד ענן ובחולשתו של הדולר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


מלון רימונים אילת. בקרוב ירידה במספר התיירים? | צילום: יח"צ

 

פדרמן ביקש להדגיש כי אין מדובר בביטול פטור, אלא בבחירה להפלות 1 מ-30 מוצרים ושירותים המוגדרים בחוק כענפי ייצוא, אשר המע"מ שחל עליהם – הינו בשיעור 0%. "אין כל ויכוח בין כל הכלכלנים ופקידי האוצר, שתיירות נכנסת הינה ענף ייצוא מובהק לכל עניין ודבר, ולכן המשמעות האמיתית של הכוונה להטיל מע"מ היא פגיעה קשה בכושר התחרות של תעשיית התיירות הישראלית מול ארצות אחרות", מסר.

בהתאחדות טוענים כי בדיקות כלכליות שנערכו לאחרונה מעלות כי הנזק למשק כתוצאה מהטלת הגזירה הזו משמעה ירידה של 10% לפחות במספר התיירים, ירידה של לפחות 1.5 מיליארד דולר בתמ"ג, והפסד ממסים על הכנסה, המקזז את כל סכום המע"מ שייגבה. בנוסף לכך, יגרמו לטענתם פיטורים המוניים בהיקף של כ-7,600 עובדים, בעיקר בפריפריה.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן