התאחדות הקבלנים: הדירות מתייקרות בגלל סגירת מפעלי בטון

התאחדות הקבלנים מאשימה את המשרד להגנת הסביבה בעלייה במחירי הדירות בישראל. לטענת מנכ"ל ההתאחדות מוטי כידור שבעקבות פעילות של המשרד להגנת הסביבה נסגרו מפעלי בטון במרכז הארץ ונוצר מחסור כבד בבטון שהביא לזינוק של כ-13% במחירו השנה. כתוצאה מכך עלו גם מחירי הדירות בישראל באופן משמעותי.

כידור מסביר כי "ייצור בטון כרוך לעיתים בזיהום הסביבה. במשרד להגנת הסביבה החליטו לטפל בסוגיית הזיהום בהחלטה גורפת לסגור את המפעלים במרכז הארץ ולהעבירם לאזור ראש העין . זאת במקום לבחון חלופות להפחתת הזיהום במפעלים הקיימים. התוצאה היא סרבול בשינוע הבטון למרכז הארץ".

האם מחירי הדירות עולים בגלל התייקרות הבטון? | צילום: רויטרס

עוד מוסיף כידור כי הבטון מובל לפרויקטים באמצעות עשרות משאיות הנעות באזורים מאוכלסים, יוצרות זיהום אויר וכרוכות בעלויות גבוהות של הובלה. משרד התחבורה הוריד את גודל המיקסרים במערבלי הבטון ולכן נדרשות יותר משאיות כדי לשנע אותה כמות בטון וצירים מרכזיים נסגרים לתנועת משאיות בין השעות 7:00-9:00 בבוקר.

כמו כן טוען כידור כי השינוע של הבטון יוצר גם סכנה בטיחותית שכן המשאיות נעות באזורי מגורים צפופים, בשעות בהן הצירים עמוסים בילדים שהולכים לבתי הספר. "תוצאות נוספות של אותו מהלך אומלל הוא גם מחסור חמור בנהגים בשל הקשחה בתנאי ההכשרה וההסמכה כך שעלות הנהגים שבמחסור עלתה באופן משמעותי".
  
לדברי כידור, "שוב ניתן לראות שיד אחת בממשלה לא יודעת מה עושה היד השנייה. הרגולציה נעה בצירים מקבילים ללא תיאום, ללא ראיה רחבה ואינטגרטיבית של ההשפעות ומתנגשת עם יעדי הממשלה וכוונתה לרסן את עליית מחירי הדירות. מי שמשלם את המחיר הם הזוגות הצעירים שלמרות כל ההבטחות חלום הדירה מתרחק מהם כי מחירי הדירות רק עולים".

בתגובה לטענות של התאחדות הקבלנים נמסר מהמשרד להגנת הסביבה: ""חבל שההתאחדות ממציאה מפעלים סגורים במקום להודות שהסיבה לעליית המחירים היא התעקשותם על הגדלת הרווח הנקי ואטימותם למצוקות החברתיות. בניגוד לנטען בהודעת התאחדות הקבלנים, מבדיקה שנערכה במשרד, עולה כי אף מפעל לייצור בטון לא נסגר בשנים האחרונות בגללנו. צר לנו שההתאחדות שוב מתרצת את העלאת המחירים בהטחת האשמות שווא בכל מי שרק אפשר, בלי לבדוק את עצמה או את הנתונים. תמוה מאוד שההתאחדות לא מציינת איזה מפעלים נסגרו וזאת כנראה לא במקרה, אלא כדי להשתמש בכל תירוץ כדי להמשיך ולהעלות את מחירי הנדל"ן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן