התוכנית לוויסות מחירי הדיור: המינהל ישחרר קרקעות לפי הפער בין השכר הממוצע למחירי הדירות

תכנית נוספת להורדת מחירי הדיור נרקמת בין המועצה הלאומית לכלכה, בראשות פרופסור יוג'ין קנדל, לבין ממשלת ישראל. קנדל כבר הציג אתמול בישיבת הממשלה את עיקרי התכנית, הכוללת  תכנון אסטרטגי ארוך טווח שאחד הנושאים העיקריים בו הוא הדיור. 

על פי התכנית תהיינה למנהל מקרקעי ישראל תכניות על פי אזורים שונים במדינה שיעברו את האישורים עד לשלב השיווק ויחכו על המדף. המנהל ירכז את הנתונים והפער בין ההכנסות להוצאות על הדירה, וברגע שהאחרון יעלה – ישווקו יחידות דיור באופן מיידי כדי להציף את השוק – ולהוריד בחזרה את המחירים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: אהוד כהנים

כך, אם הקבלנים באזור מסוים יבקשו מחירים גבוהים מדי, יהיה גל שיווק דירות, שיוריד את המחירים, והתושבים יוכלו להסתמך על הויסות שעשוי על פי המועצה להכנס לתוקף כבר בעוד כמה שנים, על פי גורמים במועצה.

במועצה מסבירים כי היחס בין ההכנסה ברוטו למשק בית למדד שירותי הדיור (הכולל את השכירות והמשכנתא) עלה בשנים האחרונות מכ-20% ל-25%, יחס שצריך לרדת. "אם נכניס טווחים צרים מאוד של התנהלות מחירי דיור לפי אזורים ונמנע עליות או ירידות דרמתיות, נכניס את כל השוק לסדר ללא השקעות ספקולטיביות, ללא בורות, ועם סיכון קטן יותר", אמר הבוקר פרופסור קנדל לגלי צה"ל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן