התחנה הבאה – מיטה ומקלחת: על הוסטל קרואטי שהוא קרון נייח

כשבמהלך חיפושיי אחר מקום לינה בזאגרב מצאתי את הוסטל הרכבת האדריאטי, המחשבה הראשונה שחלפה במוחי היתה ״טוב, זה מוזר…״, ומיד לאחר מכן – ״אני ללא ספק הולך ללון שם״.

המדובר הוא בקרון רכבת ישן שהוסב להוסטל, החונה לו ברציף מספר 6 בתחנת רכבת בזאגרב. כמצופה, ההגעה אל ההוסטל היא הקלה ביותר שאי פעם היתה לי, מכיוון שברגע שירדתי מהרכבת מלובליאנה צעדתי מטרים ספורים בלבד לפני שדרכתי בכניסה למקום. משרד הקבלה נמצא בקצה הקרון, וזוונקו, בעליו החברותי להפליא של ההוסטל, לקח ממני את הפרטים הנחוצים והגיש לי את המפתח לחדרי.

הוסטל הרכבת האדריאטי. רכבת לילה, לא לקהיר | צילום: אתר החברה

ההוסטל החדש נפתח באפריל, ולמרות גילו של הקרון החדר היה נקי מאוד. הרושם שהתקבל היה שכל פנים הקרון קיבל בתהליך ההסבה רענון משמעותי. המיטות חדשות לחלוטין, והמזרנים הרכים טובים בהרבה מאלה שהיו מצויים בכל רכבת לילה שאי פעם נסעתי בה. שני תאי שירותים ומקלחת נמצאים בקצה השני של הקרון, כולם, למרבה המזל, שונים מאוד ממקביליהם ברכבות ״אמיתיות״.

בכל חדר/תא מצויות שלוש מיטות וכיור קטן. כמו ברוב רכבות הלילה מסודרות המיטות זו מעל זו, אך מה שמעניין הוא שניתן לשכור את התא גם כחדר פרטי או זוגי בתוספת של דולרים ספורים בלבד. אי לכך הזמנתי תא פרטי, בעוד שאחרים שפגשתי חלקו את זה שלהם עם אורחים נוספים. לדבריהם הסידור היה מוצלח, אם כי מעט צפוף. השטח שבו ניתן להתהלך בחדר הוא מוגבל, כמו גם המדפים המוקצים עבור התיקים. מכיוון שההפרש במחיר הוא כה זעום, הייתי ממליץ על הזמנת התא כולו, או עם חברכם למסע, להבדיל משהייה עם זרים.

מגיעים לחלק המעניין מכולם: איכות השינה. מעולה, למעשה. למרות ששהיתי במקום בחודש אוגוסט, האוויר והרכבת התקררו בשעות הערב, כך שהיה נעים למדי (ואפילו השתמשתי באחת השמיכות). המיטה היתה נהדרת והכרית מושלמת (מה שבדרך כלל די רשלני ברוב ההוסטלים).

עבור דולרים ספורים ניתן להזמין את כל התא | צילום: אתר החברה

מבחינת רעשים הייתי ממקם את הוסטל הרכבת בממוצע האופייני להוסטלים עירוניים. במהלך הלילה שקט מאוד. מוקדם בבוקר סניף הדואר הסמוך פותח את דלותותיו, כך שמעת לעת נשמעים רעשי מכוניות ואנשים פוקדים את המקום. כבר שהיתי בהוסטלים רבים שהיו רועשים יותר וסביבתם מטרידה בהרבה. למי שמודאג, בקבלה ניתן לקבל אטמי אזניים בחינם. בשורה התחתונה, כל עוד אתם לא רגילים לשקט מוחלט או דורשים כזה, עושה רושם שלא תהיה לכם בעיה.

החיסרון היחיד שמצאתי היה המקלחת. מכיוון שהרכבת אינה מחוברת לתשתיות (מלבד לחשמל) המים נשמרים על הרכבת עצמה, והאורחים מקבלים אסימון למקלחת קצובה בזמן. האסימון הראשון ניתן בחינם, כל אחד נוסף עולה דולר וחצי. הדבר אינו משולל היגיון, וזאת משום שמקלחת אחת ארוכה יכולה לסיים את מאגר המים המצוי על הרכבת. בכנות, עבור יום או יומיים זה בסדר גמור; זרם המים חזק מאוד, והרגשתי נקי למדי. כל שאר האורחים שפגשתי לא נראו מוטרדים מהסידור הזה גם הם.

פנים הקרון עבר רענון רציני | צילום: אתר החברה

הוסטל הרכבת האדריאטי איננו הוסטל הרכבת היחיד בעולם. ישנו אחד בסקוטלנד, אחד בבריסל, והאדריאטי עצמו מתכוון לפתוח כמה סניפים נוספים בקרואטיה, כולל בספליט ובאזדאר.

עם יד על הלב, החלטתי ללון במקום בגלל החדשנות שבו, אבל נהניתי מאוד משני הלילות הללו. זוהי חווייה מסוג אחר, דבר נהדר בפני עצמו. פגשתי אנשים מקסימים, החדר היה חמים ונוח, וישנתי טוב למדי. לא רע עבור עשרים דולר ללילה.

ולהתגלגל מן המיטה בבוקר במרחק של פסיעה אחת מהרציף על מנת לתפוס את הרכבת של שבע? מושלם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן