התירוצים הכי מופרכים להברזה מהעבודה: "ציפור נשכה אותי"

מסתבר שהתירוצים של בית ספר ממשיכים גם לעבודה ואולי אף משתכללים: לפי סקר של CareerBuilder נמצא כי 30%  מקרב העובדים המבוגרים מתקשרים להודיע שהם חולים למרות שהם אינם לפחות פעם בשנה. אך במקום פשוט להתקשר ולתת הודעה לקונית כי הם לא מרגישים טוב ולא יוכלו להגיע ליום העבודה, הם מספקים תירוצים צבעוניים מאוד.

אחד העובדים התקשר ואמר כי לא יוכל להגיע לעבודה כי הבוהן ברגל נתקעה בברז באמבטיה. עובדת אחרת סיפרה כי ציפור נשכה אותה. אחת העובדות התקשרה וסיפרה כי הכלב שלה עובר התמוטטות עצבים בעוד שעובד אחר סיפר שנהיה חולה כי הוא כנראה קרא יותר מדי. אלו אפילו לא התירוצים הכי מוזרים שהתקבלו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"כבר חשבנו שראינו הכל, אך כל סקר חדש כזה מגלה לנו שוב דברים לא צפויים", אומרת רוסמרי האפנר, סגנית נשיאת משאבי אנוש באתר העבודות CareerBulider. האתר עושה סקר שנתי על העדרויות מעבודה. הסקר השנה כלל כ-4,000 עובדים וכ-2,500 מעסיקים.

"עדיף להיות כנים" | צילום: INGIMAGE ASAP

מסתבר כי לא כל ימי המחלה של העובדים מתקיימים מתחת לערמת שמיכות עם מדחום ותרופות. לצד סיבות הנוגעות למזג האוויר, הסיבה הנפוצה ביותר לדלג על יום עבודה היא פשוט חוסר רצון ללכת (34%), צריכים להרגע (29%), קבעו כבר תור לרופא (22%), הרגישו שהם צריכים להשלים שעות שינה (16%) או שהיו להם סידורים לעשות (15%).

הסקר גם בדק עם המנהלים ומנהלי משאבי האנוש את הסיבות המדווחות על ימי מחלה, וביקש שיציינו את התירוצים המופרכים ביותר שהם קיבלו השנה. פאנל מנהלים ישבו וניפו בין ה-2,000 תירוצים את העשרה המופרכים ביותר.

לדגומא, אחד העובדים טען שהוא לא יוכל להגיע לעבודה כי הוא שכח שהוא התקבל אליה. עובדת אחרת התקשרה להודיע כי לא תגיע לעבודה משום שסבתא שלה הוצאה מהקבר לצורך חקירה משטרתית. יכול להיות שהתירוצים האלה אמיתיים אך כך או כך, תירוצים כאלה לא יכולים שלא לעורר ספקות. עוד תירוצים הזויים שהופיעו בסקר: המכשיר המודד פכחות לא מאפשר להתניע את האוטו או תחושת דכאון של העובד לאחר שצפה ב"משחקי רעב".

"עדיף להיות כנים. תהיו קצרים ופשוטים ותספקו רק את המידע שנחוץ", אומרת האפנר. "אם נתפסתם בשקר, ההשלכות יהיו חמורות יותר ויכולות לפגוע באמינות המקצועיות שלכם".
מסתבר ש-29% מהמעסיקים בודקים את אמינות העובד ומתקשרים אליו לראות מה מצבו או שהם מבקשים ממנו להביא אישור רפואי. חלק מהמנהלים מבקשים מעובד אחר להתקשר לראות מה מצבו של החולה, כדי אולי לקבל מידע אחר.

"אם מנהלים נוקטים צעדים בכדי לנסות ולתפוס את העובד על שקר, אז יש כאן בעיית אמינות חמורה", אומרת האפנר. "אם אתם לא סומכים על העובד קשה מאוד יהיה לייצר מערכת פרודוקטיבית וסביבה תומכת לעבודה".

השמרו מתירוצים מופרכים מדי. הסקר מצא כי 17% מהעובדים דיווחו כי פיטרו אותם בגלל שנתנו תירוץ לא הגיוני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן