התכווצות הייצור בארה"ב משכה את וול סטריט לירידות

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסות וול סטריט ננעל במגמה ש/לילית, על רקע פרסום נתונים המראים על התכווצות של הייצור בארה"ב בחודש נובמבר. אך הסיפור הגדול ממשיך להיות המצוק הפיסקלי אליו מתקדמת ארה"ב ככל שנוקפים הימים, והמגעים בוושינגטון למניעת קטסטרופה שנכון לעכשיו, עתידה להתרחש ב-31 בדצמבר.

מדדי דאו ג'ונס וה-S&P 500 רושמו ירידה של 0.5%, ומדד הנאסד"ק מחלש ב-0.3%.

מדד הייצור של ארה"ב, ה-ISM הגיע בחודש נובמבר ל-49.5 נקודות, המדד הנמוך ביותר מזה שלוש שנים. מדובר בצניחה של 4.2% בשיעור המדד אשר בחודש אוקטובר הגיע ל-51.7 נקודות. עוד פורסם היום כי הוצאות הבנייה בארה"ב בחודש שעבר גדלו ב-4.1%.

הדד ליין למצוק הפיסקלי מתקרב, אולם הדמוקרטים והרפובליקאים לא נראים בינתיים כמי שמוכנים לוותר בסוגייה. "אני לא יכול להבטיח שארה"ב תימנע מן המצוק הפיסקלי. ההחלטה נמצאת כעת בידיהם של הרפובליקנים", אמר אתמול שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר בראיון לרשת FOX.

יצליח למנוע את המשבר? אובמה | צילום: רויטרס

בראיון אמר גייתנר כי "ההחלטה בנוגע למצוק תלויה כעת ברפובליקנים שמתנגדים להעלאת מסים. אם הם יבינו את המציאות, לפיה אנו לא יכולים להרשות לעצמנו את שיעורי המס האלה – נגיע בסיס להסכמה שתהיה טובה לאמריקאים".

מניית פייסבוק רשמה היום 3.4%. לאחר דיווחים שפורסמו היום בבלוג הטכנולוגיה טק קראנץ', לפיהם מפעילת הרשת החברתית הגדולה בעולם נמצאת במגעים לרכישת תוכנת המסרים וואטסאפ. אם וכאשר עסקה כזו אכן תתרחש, זה יהיה צעד משמעותי של פייסבוק לכיוון שוק הניידים, שבעבר הכתיר אותו צוקרברג כ"הדבר הגדול הבא".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן