התמונות שיוכיחו: רוב המשחקים בסמארטפון שלכם מועתקים

בשבוע שעבר הגישה חברת המשחקים EA תביעה נגד המתחרה זינגה, בטענה שענקית המשחקים הסלולריים העתיקה אלמנטים שונים במשחקה The Ville מן המשחק "סימס" החברתי של EA.

EA היא לא החברה הראשונה שיש לה טענות נגד זינגה. כמעט מאז שזינגה הוקמה, כל משחק חדש שהיא משחררת גורר האשמות להעתקה מצד גורמים שונים, בעיקר חברות קטנות יחסית. EA לוקחת כעת את היוזמה להכות בזינגה, בתקווה שהנוהג הזה ייפסק כליל. בתביעת החברה נכתב: "Maxis (שנמצא בבעלות EA) אינו סטודיו הפיתוח הראשון שטוען שזינגה העתיקה מוצר שלו, אך אנו כן הסטודיו הראשון שיש לו את המשאבים הכלכליים והתאגידיים לעשות משהו נגד זה".

אחת מן החברות הקטנות שלא יכולה היתה לפעול באמצעים משפטיים נגד זינגה היא Nimblebit, אשר המשחק הפופולרי שלה Tiny Tower שוכפל על ידי זינגה למשחק דומה מאוד שנקרא Dream Heights. החברה הקטנה הגיבה בתמונה שמראה את הדמיון הרב בין המשחקים. מייסד החברה הקטנה, דיוויד מארש, מודה כי כשראו את המשחק של זינגה הופתעו מאוד. "מה שהדהים אותנו היה האופן היסודי שבו זינגה העתיקה את המכניקה של המשחק שלנו, עד לפרטים הקטנים והטריוויאליים ביותר, פרטים שלא היתה להם כל השפעה על המשחק, אך הועתקו בכל זאת", אמר.

"הכעס התחלף במהרה באכזבה מכך שחברה כל כך גדולה לוקחת מפתחים מוכשרים וגורמת להם לעבוד בהעתקת יצירה של אחרים. צר לנו על העובדים של החברה הזו, שוודאי יש להם חזון ורעיונות משלהם, אולם נאלצים לעבוד בהעתקה".

האם בטענות של מארש ושל EA יש אמת? התמונות המצורפות מראות מספר כותרים של זינגה ואת המשחקים שהיוו להם "השראה". העתקה? שפטו בעצמכם.

מימין: פארמוויל (זינגה) ופארם טאון (סטודיו סלאשסקי)

מלחמות המאפיה (זינגה) ומלחמות המאפיה (דיוויד מאסטרי)

עולם הקפה (זינגה) ועיר המסעדות (פלייפיש)

חלומות על גבהים (זינגה) ומגדל זעיר (Nimblebit)

זינגה בינגו (זינגה) ובינגו בליץ (באפלו סטודיוס)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן