התעשייה משתנה, גם אנחנו

האקדמית נתניה מציינת 25 שנות פעילות; בנוסף למצוינות האקדמית מסייעת המכללה בשילובם של הסטודנטים בתעשייה, ובסקר המתבצע מדי שנה דורגה האקדמית נתניה במקום הראשון בשביעות רצון הסטודנטים מאיכות ההוראה

BrandVoice

קשה לפספס את האווירה החגיגית השוררת בימים אלה באקדמית נתניה, ומי שלא ביקר בה, יוכל לשים לב לפרסומים על כך בכלי התקשורת השונים. המכללה, שמציינת השנה 25 שנות פעילות ודורגה על ידי הסטודנטים במקום הראשון באיכות ההוראה בסקר התאחדות הסטודנטים, מקיימת לאורך השנים את החזון של מייסדיה – לפיו יש להנגיש את האקדמיה גם לפריפריה, כך שכל אדם יוכל לרכוש השכלה. "סטודנט שבוחר להצטרף אלינו חייב לבוא עם נכונות לאתגר אינטלקטואלי ולחוויה כוללת המחברת בין האקדמיה והחברה הישראלית על כל רבדיה", אומר פרופ' יעקב הרט, נשיא האקדמית נתניה.

לומדים עם התעשייה

נדמה שהסיבות לשביעות רצון הסטודנטים הן רבות ומגוונות, אך לא ניתן להפחית מחשיבותו של גורם משמעותי – השילוב בין התעשייה לאקדמיה.

כבר במהלך התואר משלבת המכללה בכל הפקולטות מרצים מהשורה הראשונה המכהנים בתפקידי מפתח באקדמיה ובתעשייה במטרה לחזק את החיבור של הסטודנטים לפרקטיקה התעסוקתית. כך למשל, בבית הספר לניהול מערכות בריאות ניתן למצוא את ציפי שדה, לשעבר מנהלת מחוז, אחות ראשית וסמנכ"לית קהילה בכללית, את נועז בר ניר, לשעבר מנכ"ל הכללית, את ד"ר שמעון שרף, לשעבר מנכ"ל ביה"ח ברזילי באשקלון, ואת ד"ר יעקב זילברג, לשעבר מנהל ביה"ח כרמל וסמנכ"ל רפואה בכללית. בנוסף נמנה על צוות המרצים גם נשיא המכללה, פרופ' יעקב הרט, לשעבר מנהל ביה"ח לוינשטיין, וכיום נשיא איגוד מנהלי בתי החולים.

50 אולמות וכיתות לימוד. קמפוס האקדמית נתניה. צילומים: האקדמית נתניה

בית הספר לניהול בריאות, כאמור, אינו לבדו. היישום של עיקרון התעשייה לצד האקדמיה, חוצה בתי ספר ועל המרצים במכללה נמנים, בין היתר, השופט יובל גזית השופט אילן שיף, השופטת מירלה אהרון ביננפלד, מנהלים בכירים ברשות המיסים, בבתי ההשקעות, בבנקים השונים ועוד רבים וטובים שהיריעה קצרה מלהכיל. כשהסטודנטים מקבלים חשיפה ישירה ומידע רלוונטי ובלתי אמצעי ישירות מהעוסקים במלאכה, אין ספק ששביעות הרצון שלהם עולה ובהתאם לכך גם שיעורי ההצלחה שלהם.

בנוסף, פועל בתוך הקמפוס "מרכז כיוון והשמה" המשמש מרכז קריירה בשירות הסטודנט ומסייע לסטודנטים בכל היבטי התעסוקה וההשמה; כתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה וכמובן, בעריכת ירידי תעסוקה לשילוב הסטודנטים בשוק העבודה כבר בשלב התואר.

"אלפים מבוגרינו השתלבו בלימודי התואר השני והשלישי במוסדות אוניברסיטאיים יוקרתיים בארץ וברחבי העולם, ובתפקידים בכירים בתעשיית ההייטק, בפרקליטות, במשרדי עורכי הדין החשובים ביותר, בענף הנדל"ן, בחברות כלכליות, בביטוח, בבנקאות ובמגזר העסקי והציבורי", אומר פרופ' הרט. לאחר 25 שנות פעילות, אפשר למצוא במשק מעל 25 אלף בוגרים של האקדמית נתניה שהוסמכו בה לאורך השנים.

"באקדמית נתניה פועל פרויקט המצוינות, ובו משולבים הסטודנטים המצטיינים של בתי הספר השונים בפרויקטים הקשורים לגופים כלכליים מהמובילים במשק. הצלחת הסטודנטים בפרויקטים מאפשרת את שילובם בעבודה בגופים השונים", מוסיף פרופ' הרט. בית הספר לתקשורת, למשל, שילב את הסטודנטים במשרד הפרסום d-say כחלק מפרויקט המצוינות ויחד הם יצרו פרויקט מצליח ומרשים לעמותת אלו"ט.

קשר עם המציאות

אלמנט נוסף שהופך את האקדמית נתניה למוסד בולט בנוף האקדמי, ואין ספק שהוא תורם באופן ישיר לשביעות רצון הסטודנטים, הן תכניות הלימוד הייחודיות ששמות דגש על המציאות המשתנה ועל הצורך להכשיר את דור העתיד אליה:  תואר ראשון בתחום הביטוח, תואר ראשון ושני בבנקאות ושוק ההון ותואר שני בנדל"ן. אלה מצטרפים לתארים כמו ניהול מערכות בריאות, מנהל עסקים, משפטים, מדעי התנהגות, מדעי המחשב והמתמטיקה, תקשורת וניהול מערכות מידע.

תוכניות רבות גם ניתנות לשילוב ויוצרות תארים רב תחומיים. כך למשל, מנהל עסקים יחד עם תקשורת, מסלול SMB מיוחד לניהול עסקים קטנים או בינוניים, פרטיים או משפחתיים, וכן פיתוח עסקי – אחד מתחומי הלימוד המבוקשים היום בארץ ובעולם. בנוסף, ניתן לשלב לימודי תעודה כחלק מלימודי התואר, כדוגמת לימודי גישור, ייעוץ משכנתאות ועוד.

המספרים מדברים בעד עצמם: למעלה מ־3,300 סטודנטים לומדים באקדמית נתניה ב־20 תוכניות לימוד לתארים ראשונים ושניים, ויותר מעשרה מרכזי מחקר ייחודיים פועלים במסגרת המכללה. המרכז לדיאלוג אסטרטגי, למשל, מקיים בכל שנה את כנס דגן, שמקדם את הנושאים הביטחוניים המונחים על סדר יומה של מדינת ישראל. השנה ייערך הכנס ב־25.3.

הרעיון המרכזי הוא לקיים קשר הדוק עם המציאות הישראלית שמחוץ לגבולות הקמפוס ולהציע לסטודנט לימודים שיתאימו לצרכים המשתנים של המשק, הכלכלה והחברה, תוך כדי עדכון, ריענון וחידוש קורסי הלימוד של כל המסלולים.

אם בוחנים את תחום התקשורת למשל, מעמיקה האקדמית נתניה גם בתכנים הטכנולוגיים והדיגיטליים בזירת התקשורת בישראל לסטודנטים במסלול הדו־חוגי של מנהל עסקים ותקשורת.

דוגמאות נוספות הם לימודי סייבר לתחומי שוק ההון, או גוגל אנליטיקס וקידום ממומן למנהל עסקים.

ב־13.3 ייערך יום פתוח במכללה יחד עם הסטודנטים. כך יוכל הקהל להתרשם, באופן בלתי אמצעי, מכוחה ותרומתה של האקדמיה ולשוחח על כך עם הסטודנטים המרוצים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן