התעשיינים מאיימים: העלאת מחירי המים תייקר את מוצרי המזון

"ההעלאה במחיר המים לתעשייה, תוביל להעלאת המחירים לצרכן. בין היתר יתייקרו מוצרים בסיסיים כגון מוצרי מזון וטואלטיקה", כך מאיימים היום בהתאחדות התעשיינים בתגובה לכך שלטענתם צפויה רשות המים לאשר בימים הקרובים התייקרות של 17.5% בתעריף המים לתעשייה.

לטענת התעשיינים תהיה משמעות ההעלאה, אם וכאשר, תוספת של כ-100 מיליון שקל בחשבון המים למפעלים: מ-600 מיליון שקל בשנת 2012 ל-700 מיליון שקל בשנת 2013. ההעלאה צפויה לטענתם להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2013.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כמו כן, לעלייה זו תהיה לדברי התאחדות התעשיינים השפעה ישירה על מחירי הדירות בישראל, בשל העלייה במחירי תשומות הבניה (בטון). 

"העלאת תעריפי המים הנה החלטה שפוגעת קשות בתעשייה", אמר מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק. "את השלכותיה ירגיש כל אזרח במדינת ישראל, בשל העלייה ביוקר המחייה".

התעשיינים: "גם מחירי הדירות יעלו" | צילום: רויטרס

"על הממשלה לגלות אחריות ולהפסיק להתייחס לתעשייה כ 'פרה חולבת', בעלת משאבים בלתי מוגבלים", הוסיף חייק. "אם הממשלה רוצה שהתעשייה תשגשג ותיצור מקומות עבודה חדשים במשק, עליה להגן עליה ולא לפגוע בה, בשורה של מהלכים לא אחראים. על כן אנו דורשים באופן מיידי להקפיא את העלאת תעריפי המים לתעשייה, עד לביצוע בדיקה מקיפה של מנגנון קביעת המחירים".

בהתאחדות טוענים כי בנוסף לעלייה במחירי המים, מאפשרת רשות המים התנהלות לא תקינה, במסגרתה מפעלים שמחוברים ישירות לחברת מקורות – ועל כן אינם נזקקים לשירותי תאגידי המים – מחויבים בכל זאת לשלם את התעריף הגבוה שדורשים תאגידי המים. מדובר לטענת ההתאחדות בעלות עודפת של כ-2.5 שקל לקוב כיום, המסתכמת בלמעלה מ-70 מיליון שקל לתעשייה.

דובר רשות המים, אורי שור, מסר היום בתגובה: "תעריפי המים לתעשייה היו במשך שנים נמוכים משמעותית מעלות אספקת השירותים. בעקבות שינויים בחקיקה, החל משנת 2010 על תעריפי המים לשקף את עלותם המלאה. היות ועבור התעשייה השוואת התעריף לתעריף העלות יוביל לייקור משמעותי של תעריפים, נחתם בשנת 2009 הסכם בין הממשלה, התעשיינים וההסתדרות (פורום השולחן העגול) במסגרתו נקבע כי התעשיינים ייהנו מתקופת הסתגלות אשר במהלכה יעלו התעריפים במתווה רב שנתי מוסכם".

"לפני כשנה וחצי, בחודש יוני 2011 הובהר שוב להנהלת התאחדות התעשיינים מתווה העלאת התעריפים לתעשייה במכתב. יודגש כי משק המים פועל כמשק כספים סגור המכסה את עלויות אספקת השירותים, ואי מימוש עליית התעריף לתעשייה תוביל להעלאת תעריף נוספת לצרכן הביתי".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן