ה-FDA נלחם בפייסבוק: ממליץ להגביל את השימוש ב"לייק"

מנהל המזון והתרופות האמריקאי מחמיר את הרגולציה שלו על הגלישה באינטרנט. במכתב אזהרה שפרסם ה-FDA הוא מזהיר משימוש לא נכון בכלים מקוונים שונים, ביניהם כפתור ה"לייק" בפייסבוק. 

לטענת ה-FDA חברות תרופות ומוצרי בריאות שונות מפרסמות בעמוד הפייסבוק שלהן נתונים לא מאושרים לגבי מוצרים שונים וחושפים אותם לגולשים רבים. הגולשים לוחצים על כפתור ה"לייק" מבלי לדעת שהמידע שקיבלו לא נכון. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לאחרונה הוציא ה-FDA מכתב אזהרה לחברת מוצרי דיאטה אמריקאית אשר לטענת המנהל ציינה במפורש באחד הפרסומים בעמוד הפייסבוק שלה כי המוצר אותו היא משווקת מוגדר כתרופה. טענה זו של החברה מציגה לכברי ה-FDA מצג שווא לגולשים לפיו, המוצר מרפא מחלות, כשבפועל לא ניתן לכך אישור. 


צילום יח"צ מתוך אתר חברת פייסבוק

הגולשים בעמוד הפייסבוק של החברה הגיבו לפרסום זה בלייקים רבים, מכאן שרבים מהם מתייחסים למוצר כתרופה רשמית ולא כטיפול למצב ספציפי שאינו נחשב כמחלה. בשל כך, דורש המנהל מהחברה להסיר את המידע מעמוד הפייסבוק שלה ולהימנע מפרסום מידע כוזב ולא מאושר בו. 

בנוסף טוענים במנהל כי המידע הכוזב מופיע גם באתר החברה. באחד הפרסומים באתר, מופיע עדות של לקוח שהשתמש במוצר ונרפא ממחלה. לטענת ה-FDA מדובר בעדות לא אמינה שמטעה את הגולשים. 

בעקבות מקרים חוזרים של שימוש לא נכון ברשת, החליט ה-FDA להוציא סדרת כללים לפרסום נכון של תרופות ומוצרי בריאות באינטרנט, בעיקר במדיה החברתית. הכללים שיגבש המנהל יבוססו על ליקויים שונים שמצא בפרסומים של חברות שונות.

במסגרת ניסוח הכללים, יצטרכו ב-FDA להתמודד עם לא מעט תחומים אפורים בנוגע לפרסום במדיה החברתית, כמו למשל בשאלה האם חברה אחראית על אמינות ונכונות התוכן שמפרסמים גולשים פרטיים שאינם קשורים לחברה. בהתבסס על מכתבי האזהרה האחרונים שהוציא ה-FDA נראה כי התשובה היא כן – מבחינתו החברה תהיה אחראית על כל התכנים המפורסמים בערוצי המדיה החברתית שלה וכן באתר האינטרנט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן