ה-G20: צריך יותר מהרחבה כמותית כדי להילחם במשבר הכלכלי

בתום כינוס בן יומיים פרסמו היום שרי האוצר של 20 המדינות המתועשות בעולם הצהרה לפיה מדיניות ההרחבה הכמותית בה נוקטות מספר מדינות אינה מספיקה כדי להאבק במשבר הכלכלי העולמי. על פי ההודעה של ה-G20, "להרחבות מוניטריות יש השלכות לטווח הארוך". 

מנהיגי ה-G20 החליטו להמשיך לצפות מקרוב על התפתחויות ביפן, זאת פחות מחודש לאחר שהבנק המרכזי במדינה הודיעה על הרחבת רכישות האג"ח שלו. החשש הוא כי הרחבה כמותית תביא להצפת כלכלת יפן בהון ולהפלת ערך הין. 

אמנם ב-G20 תומכים בהצהרת הבנק היפני אך כעת הממשלה במדינה נדרשת להציג תוכנית ברורה לצמצום הגירעון. דרישה דומה הוצגה גם לארה"ב, שם נוקט הבנק הפדרלי במדיניות הרחבה כמותית זו הפעם השלישית ברציפות. 

דרוש איחוד בנקאי באירופה | צילום: רויטרס

בנוסף החליטו בכינוס לדחות את ההצעה להציב יעדים נוקשים להורדת חובות המדינות הנמצאות בחובות עמוקים. לדברי שר החוץ הרוסי, אנטון סילואנוב, סוכם כי הפחתת חוב כוללת חשובה יותר מנקיטת צעדים מוגדרים נגד המשבר. עוד אמר סילואנוב כי "המטרות העליהן סוכם במפגש יהיו ניתנות לשינוי בהתאם למצב הכלכלה בעולם". 

בתוך כך, קראו משתתפי הפסגה לאיחוד המערכות בהנקאיות בגוש היורו לגוף אחד שיהיה אחראי על המדיניות המוניטרית באזור. ב-G 20 טוענים כי חילוץ קפריסין מהווה הוכחה לכך שאיחוד המערכת הנבקאית בגוש הוא חיוני להמשך התנהלות הבנקים. לטענת גרמניה, על מנת לאחד את המערכות הבנקאיות דרוש שינוי חוקתי במדינות, מה שעלול לקחת זמן רב עד שיושג ובכך לעקב את הקמתו של הגוף המאוחד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן