ה-N.S.A פרצה לכ-100 אלף מחשבים שאינם מחוברים לאינטרנט

הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב הצליחה לפרוץ לכ-100 אלף מחשבים ברחבי העולם, מה שאפשר לה לערוך מעקב סמוי על מטרות מגוונות, ולמעשה העניק לה גישה לרשתות מחשבים פרטיים שאינם מחוברים לרשת האינטרנט, כך דווח הבוקר ב"ניו יורק טיימס".

בסוכנות לביטחון לאומי תיארו את הפעולות כחלק ממאמץ "ההגנה האקטיבית" כנגד מתקפות סייבר, ולא ככלי התקפי.

"הייחודי בדיווח הנוכחי הוא ההיקף והתחכום ביכולתה של הסוכנות להיכנס למחשבים ולרשתות שאיש לא נכנס אליהם בעבר", אמר לעיתון ג'יימס אנדרו לואיס, מומחה לביטחון סייבר במרכז ללימודי אסטרטגיה ולימודים בינלאומיים בוושינגטון.

לפי הדיווח, תוכנות המעקב הוכנסו למחשבים פרטיים על ידי השגת גישה לרשתות מחשבים שונות, אולם ציטוטים נוספים שהגיעו מהסוכנות ולפי דיווחים אחרים של מומחים בעניין, ייתכן כי ב-NSA נעשה שימוש בטכנולוגיה סודית, שאפשר לה להיכנס או לשנות מידע, גם במחשבים שאינם מחוברים כאמור לרשת האינטרנט.


צילום: shutterstock

מדובר בטכנולוגיה הפעילה מאז שנת 2008, ומאפשרת יצירת ערוץ סמוי של גלי רדיו המשודרים ממעגלי חשמל קטנים ומכרטיסי USB שמוחדרים באופן חשאי למחשבים על ידי מרגלים, על ידי יצרן המחשב עצמו או לחילופין – בשוגג על ידי משתמשי המחשב. לפי ה"ניו יורק טיימס", הסוכנות עושה שימוש בתחנות ממסר בגודל של מזוודות קטנות ששימשו לאיסוף המידע שהגיע מהמטרה.

התוכנית, אשר נקראת "קוואנטום", התמקדה ככל הנראה במטרות שונות בצבא הרוסי, במשטרה המקסיקנית ובקרטלי סמים. מטרות נוספות כללו מוסדות מסחר באירופה, וכן מדינות כדוגמת ערב הסעודית, הודו ופקיסטן.

בדיווח צוין כי לא התקבלו ראיות לפיהן נעשה שימוש בגלי הרדיו המיוחדים או בתוכנות עצמן בקרב מחשבים בארה"ב.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן